Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY418E | HISTORY AND PHILOSOPHY OF SCIENCE | 8 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bilim tarihinin ve felsefesinin önemine ilişkin bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bilim Tarihi ve Felsefe, İlkçağ Uygarlıklarında (Mısır, Mezopotamya, Hint ve Çin) Bilim ve Felsefe, Antik Yunan’da Bilim ve Felsefe (Helenik dönem), Roma'da Bilim ve Felsefe, Ortaçağ İslam Bilimi ve Felsefesi, Orta Çağ Batı Bilimi ve Felsefesi, Bilimin Doğuşu, Aydınlanma, Sanayi Devrimi ve Bilim, Çağımızda Bilim. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilim, tarih ve felsefe arasında ilişki kurar. |
Bilimin temel özelliklerini açıklar. |
Bilimin tarihsel gelişimini açıklar. |
Felsefenin temel özelliklerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Bilim Nedir? Tarih ve Felsefeyle Olan İlişkisi | Anlatım |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Bilim Tarihi | Anlatım |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İlkçağ Uygarlıklarında (Mısır, Mezopotamya, Hint ve Çin) Bilim | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İlkçağ Uygarlıklarında (Mısır, Mezopotamya, Hint ve Çin) Felsefe | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Antik Yunan’da Bilim (Helenik dönem) | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Antik Yunan’da Felsefe (Helenik dönem) | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Roma’da Bilim ve Felsefe | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ortaçağ İslam Bilimi | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ortaçağ İslam Felsefesi | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ortaçağ Batı Bilimi | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Ortaçağ Batı Felsefesi | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Bilimin Doğuşu | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Aydınlanma, Sanayi Devrimi ve Bilim | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çağımızda Bilim | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yıldırım C.: Bilim Felsefesi. Remzi Kitabevi / Büyük Fikir Kitapları Dizisi. İstanbul, 2014. |
Gökberk M.: Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi. İstanbul, 2008. |
Tekeli S., Kahya E.: Bilim Tarihine Giriş. Nobel Yay. Dağ., Ankara, 2001. |
Yıldırım C.: Bilim Tarihi, 4. bs., Remzi Kitabevi. İstanbul, 1994. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
1 | |||||
2 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
1 | |||||
2 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
2 | |||||
2 |
Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
2 | |||||
2 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
2 | |||||
2 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
5 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
1 | |||||
2 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
1 | |||||
2 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
1 | |||||
3 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
1 | |||||
4 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 56 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |