TR EN

BAKIM VERENLERDE ERGOTERAPİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ETY250 BAKIM VERENLERDE ERGOTERAPİ 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. SUZAN AYDIN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bireylere bakım veren kişilerin aktivite performanslarının analiz edilerek belirlenmesi ve iyi olma halinin korunması için kişilerin desteklenmesini, aynı zamanda bakım verdikleri kişilerin sorunlarına yönelik çözüm önerilerini öğretmektir.
İçerik: Bakım verilen kişinin gereksinimleri, Bakım verilen kişinin tıbbi, sosyal ve diğer sorunlarına yönelik çözüm önerileri, Bakım verenin aktivite performans analizi, Bakım verenin ve verilen bireyin kişi-merkezli rehabilitasyon yaklaşımları, Bakım verenin iyi olma halinin devam edilmesi için gerekli aktiviteler.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bakım verilen kişilerin sorunlarını analiz eder
Bireylere bakım veren kişilerin sorunlarını analiz eder
Bakım verilen kişi ve bakım veren kişinin yaşadıkları zorlukları birbiri ile ilişkilendirir
Bakım veren kişilerin bakım verirken karşılaşacağı sorunların çözüm önerilerini planlar
Bakım veren kişinin aktivite performanslarını analiz eder
Bakım veren ve verilen kişinin kişi merkezli müdahalelerini aktiviteler yolu ile oluşturur
Bakım verenin iyi olma halinin korunması için diğer müdahale yöntemlerini planlar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Bakım Verme Kavramının Açıklanması ve Bakım Veren Kişilerin Tanımı Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
2 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Bakım verilen kişinin özrü, tipi ve gereksinimleri Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
3 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Bakım verilen kişinin özrü, tipi ve gereksinimleri Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
4 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Bakım verilen kişinin özrü, tipi ve gereksinimleri Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
5 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Bakım verilen kişinin aktivite performans ihtiyaçlarına yönelik kullanılan yardımcı cihazlar, adaptasyonlar ve eğitimi hakkında bakım verenin bilgilendirilmesi Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
6 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Bakım verenin ihtiyaçları Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
7 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Bakım verenin bakım verdiği kişinin hastalığı, ihtiyaçları, kullanması gerekli olan yardımcı cihazlara yönelik bilgilendirilmesi Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Bakım verenin bakım verdiği kişinin hastalığı, ihtiyaçları, kullanması gerekli olan yardımcı cihazlara yönelik bilgilendirilmesi Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
10 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Bakım verenin aktivite performans alanlarının incelenerek analiz edilmesi Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
11 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Bakım verene psikososyal yaklaşımlar ve bakım verenin duygusal ve iyi olma hallerinin desteklenmesi Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
12 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Grup çalışması ve problem çözme Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
13 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Grup çalışması ve problem çözme Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
14 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Bakım evleri ve evde bakılan bireylerin evlerine ziyaret Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
15 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Ziyaret sonrası edinilen bilgilerin öğrenciler tarafından sunulması ve tartışma Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Torres-Stanovik, R. The Caregiver's Handbook,Assisting Both the Caregiver and the Elderly Care-receiver. The Caregiver Education and Support Services, San Diego , CA, 1990.
Gitlin, N.L..International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Söderback, I(ed.), 1st Edition. Springer,2009.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, alanındaki kuramsal ve uygulamalı ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapinin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, ileri düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
5
2
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla ergoterapi alanında ulusal ve uluslararası bilimsel yayın ve kaynaklar ile desteklenen teorileri ve uygulama modellerini öğrenir, seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapi bilimi kapsamında biyolojik, tıbbi, psikolojik, sosyolojik, teknolojik bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirleri analiz eder. Bu bilgiler ile araştırmalara ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel ve bağımsız rollerden birini ( tedavi, danışmanlık gibi) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır.
5
2
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
5
3
Avrupada kullanabileceği ölçüde bilgisayar lisansına ve yabanacı dil düzeyine sahip olur.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. Bunları bilimsel kültürel ve etik değerler ile birleştirir.
5
2
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
5
3
Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 3 3
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 5 5
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 1 5 5
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 6 36
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 6 36
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0