Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UAD305 | DİJİTAL ÇAĞDA SİYASAL DAVRANIŞ VE SOSYAL KİMLİK / DAVRANIŞ UZMANLIK | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin temel amacı; dijital çağda siyasi davranışa etki eden siyasileşme, siyasi katılım, Sosyo-kültürel nedenler gibi siyasi davranışın oluşumunda etkili olan faktörler ile siyasi davranış arasındaki ilişkiyi ele almaktır. Farklı seçmen davranış modelleri ile kamuoyu yapıları, sosyal kimlik, sosyal medya, dinamikleri farklılaşan toplumsal hareketlerin siyasal davranış ve seçmen davranışı üzerindeki etkilerinin analizi dersin diğer amaçları arasında yer almaktadır. Bu derste ayrıca, yenilikçi öğretim yöntemlerinin kullanılması, proje üretme ve sunma becerisi ve motivasyonunun kazandırılması, öğrencilerin problemlere disiplinler arası bakış açısıyla yaklaşmalarının sağlanması, karşılıklı fikir ve tecrübe paylaşımının teşvik edilmesi ve öğrencilerin hayat boyu öğrenme süreçlerine katkı sağlanması hedeflenmektedir. |
İçerik: | Siyasi Davranışı Belirleyen Faktörler, Sosyal Kimlik ve Siyaset, Siyasi Sosyalleşme Süreçleri ve Kurumları, Dijital Çağda Yeni Toplumsal Hareketler, Yeni Seçmen Profili ve Seçmen Davranışı, Seçim Kampanyaları, Siyasal İletişim, Sosyal Medya, Kamuoyu Yapıları Dijital Çağda Siyasal Katılma, Olağan Dışı Siyasal Katılma gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Siyasi davranış ve siyasal iletişim ile ilgili temel kavramları ifade eder. (Tell) |
Dijital çağda siyasal katılım, siyasal davranış, siyasi sosyalleşme ve bu süreçler üzerinde yeni medya etkisi konularını açıklar. (Explain ) |
Kişilik ve siyaset ilişkisi ile farklı siyasi katılım türlerini tanımlar.(Identify) |
Farklı toplumlarda seçim davranışlarının ve tercihlerinin sosyal ve kültürel nedenlerini ifade eder. (Tell) |
Siyasi davranışa ilişkin kavramları siyasi gelişmeleri açıklamaya yönelik olarak kullanır. (Use) |
Seçmenlerin oy verme davranışını etkileyen faktörleri analiz eder. (Analyze) |
Yeni toplu hareketleri ve olağan dışı siyasi katılım örneklerini analiz eder (Analyze) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Siyasi Davranışı Belirleyen Faktörler; Duygular, Tutumlar, Davranışlar, Siyasal Kültür, Siyasal Sistem algısı ve Siyasal Katılma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Kişilik, Kimlik, Sosyal Kimlik ve Siyaset | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Siyasi Davranışın Gelişimi: Siyasi Sosyalleşme Süreçleri ve Kurumları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Grupların Psikolojisi ve Toplumsal Hareketler, Dijital Çağda Yeni Toplumsal Hareketler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Oy Verme Davranışı Kuramları (Psikolojik, Sosyolojik, Rasyonel yaklaşımlar) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Yeni Seçmen Profili ve Seçmen Davranışı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Seçim Kampanyaları ve Seçimler: Seçilmiş Örnekler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Film İzleme: The Great Hack, Human filmlerinin izlennmesi | The Great Hack (Filmden replikler izleme ve tartışma) | İzleme, anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
10 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Siyasal İletişim, Siyasal Davranış, Yeni Medya ve Sosyal Medya | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Kitaptan ilgili bölümün ve hazırlanan ön notun okunması | Kamuoyu Yapıları (Seçmen Anketlerine Dönük Bir Uygulama-Saha Araştırması Uzman Sunumu) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Seçilmiş seçim araştırmaları okuması | Bir Araştırma Şirketi Ziyareti/Sunumu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Kitaptan ilgili bölümün ve hazırlanan ön notun okunması | Bir Başarılı Dijital Siyasal Kampanya Örneği: Barack Obama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
14 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Dijital Çağda Siyasal Katılma; (Olağan ve Olağan Dışı Siyasal Katılma Ayrımı) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
15 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Olağan Dışı Siyasal Katılma Örnekleri: Wall Street'i işgal et, Gezi Parkı, Arap Baharı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Halis Çetin, Levent Görüşük (2015), Siyaset Psikolojisi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
Cottam M. vd. L. (2017) Siyaset Psikolojisine Giriş, Çev: Mesut Şenol, BB101 Yayıncılık |
Doğan A. (2017). Türkiye’de Siyasal İletişim ve Siyasal Davranış, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Çakmak E. K. (2008) Siyasal İletişim İdeoloji ve Medya İlişkisi Kriter Yayınları |
Solak, N., Sümer N. (2015) Politik Sistem Algısı ve Duygular, Siyaset Psikolojisi I. Cilt (içinde) (Ed. Gümüş Ö.D.), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Güldü, Ö. (2019) Kişilik ve Siyaset: Büyük Beş Kişilik Özellikleri ile Siyasal Tutum ve Davranışlar Arasındaki İlişkiler, Siyaset Psikolojisi 2. Cilt (içinde) (Ed. Gümüş Ö.D.), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Yalçın, Ö. (2019) Siyasal Toplumsallaşma, Siyaset Psikolojisi 2. Cilt (içinde) (Ed. Gümüş Ö.D.), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Acar Y.G. (2019) Grupların Politik Psikolojisi, Siyaset Psikolojisi 2. Cilt (içinde) (Ed. Gümüş Ö.D.), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Pakhuylu, S. (2015), Politik İletişim, Kamuoyu ve Medya, Siyaset Psikolojisi I. Cilt (içinde) (Ed. Gümüş Ö.D.), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, alanındaki kuramsal ve uygulamalı ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ergoterapinin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, ileri düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
||||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla ergoterapi alanında ulusal ve uluslararası bilimsel yayın ve kaynaklar ile desteklenen teorileri ve uygulama modellerini öğrenir, seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ergoterapi bilimi kapsamında biyolojik, tıbbi, psikolojik, sosyolojik, teknolojik bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirleri analiz eder. Bu bilgiler ile araştırmalara ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel ve bağımsız rollerden birini ( tedavi, danışmanlık gibi) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır.
|
||||||
2 |
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
||||||
3 |
Avrupada kullanabileceği ölçüde bilgisayar lisansına ve yabanacı dil düzeyine sahip olur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. Bunları bilimsel kültürel ve etik değerler ile birleştirir.
|
||||||
2 |
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
|
||||||
3 |
Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 3 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |