Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UTI107 | GENEL MUHASEBE | 5 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Muhasebenin temel kavramları ile muhasebe sürecinde hesap ve kayıt işlemleri gerçekleştirilerek finansal tabloların hazırlanmasına ilişkin bilgi, beceri/davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Tek Düzen Muhasebe Sistemine göre aktif –pasif, gelir tablosu ve maliyet hesaplarının muhasebeleştirilmesi, günlük ve büyük defter kayıtlarının tutulması, gelir tablosu, mizan ve bilançonun hazırlanması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri yardımıyla muhasebe sürecini analiz eder. |
Gelir tablosu, mizan ve bilanço hazırlar. |
Gelir tablosu, mizan ve bilanço hazırlar. |
Dönem sonu muhasebe kayıtlarını yapar. |
Mali karakterli işlemlerin kaydedilmesini, sınıflandırılmasını ve özetlenmesini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap- Ders notu okuma | Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri, Muhasebeye Giriş ve Temel Kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kitap- Ders notu okuma | Muhasebenin Türleri, Temel (Finansal) Mali Tablolar, Muhasebede Kullanılan Defter ve Belgeler, Muhasebede İşlem Sırası | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip yaptırma |
3 | Kitap- Ders notu okuma | Hesap kavramı ve hesapların işleyiş kuralları ve Muhasebede İş Akışı | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma |
4 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Tekdüzen Hesap Planı, Aktif hesaplar; Dönen Varlıklar, Hesapların İşleyişi | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
5 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Aktif Hesaplar; Mal Alış ve satış, Iskonto, Alış Satış İade Hesaplarının İşleyişi | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
6 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Aktif Hesaplar; Duran Varlıklar Hesaplarının İşleyişi | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
7 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Pasif Hesaplar: Kısa ve Uzun Vadeli Hesapların İşleyişi | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Pasif Hesaplar: Özkaynak Hesapları Kesin Mizan ve Bilanço Düzenlenmesi Monografi Çözümü | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
10 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Maliyet Hesaplarının işleyişi Kesin Mizan ve Bilanço Düzenlenmesi Monografi Çözümü | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
11 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Gelir Tablosu Hesaplarının işleyişi Kesin Mizan ve Bilanço Düzenlenmesi Monografi Çözümü | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
12 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Genel Geçici Mizan düzenlenmesi, Dönem Sonu İşlemleri Kesin Mizan ve Bilanço Düzenlenmesi Monografi Çözümü | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
13 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Maliyet Hesapları ve Kapanış Kayıtları Monografi Çözümü | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma |
14 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Gelir Tablosu Düzenlemesi Monografi Çözümü | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma |
15 | Kitap-Ders notu okuma, Ödev hazırlama | Kesin Mizan ve Bilanço Düzenlenmesi Monografi Çözümü | Anlatım, soru Cevap, Gösterip yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sevilengül,O. (2016). Genel Muhasebe,(18.Baskı). Ankara:Gazi Kitabevi. |
Lazol,İ.(2017).Genel Muhasebe.(22.Baskı)Ekin Yayınevi. |
Uysal,T.,Şenlik,M.(2013),Genel Muhasebe.(5.Baskı).SeçkinYayıncılık. |
Genel Muhasebe (2021) Metin Badem Yayınevi: Ekin Basım Yayın |
Genel Muhasebe I- Anadolu Üniversitesi Yayınları- Prof.Dr.Sait Yüksel KAYGUSUZ, Prof.Dr.Ümmühan ASLAN, Prof.Dr.Nazlı KEPÇE |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, alanındaki kuramsal ve uygulamalı ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ergoterapinin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, ileri düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
3 | |||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla ergoterapi alanında ulusal ve uluslararası bilimsel yayın ve kaynaklar ile desteklenen teorileri ve uygulama modellerini öğrenir, seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ergoterapi bilimi kapsamında biyolojik, tıbbi, psikolojik, sosyolojik, teknolojik bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirleri analiz eder. Bu bilgiler ile araştırmalara ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel ve bağımsız rollerden birini ( tedavi, danışmanlık gibi) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır.
|
3 | |||||
2 |
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
3 | |||||
3 |
Avrupada kullanabileceği ölçüde bilgisayar lisansına ve yabanacı dil düzeyine sahip olur.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. Bunları bilimsel kültürel ve etik değerler ile birleştirir.
|
2 | |||||
2 |
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
|
2 | |||||
3 |
Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 4 | 40 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |