Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PER445 | TIBBİ GÖRÜNTÜLEME | 7 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURGAY DAĞTEKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Tıbbi görüntüleme hakkında bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Temel tıbbi görüntüleme teknikleri, cihazları,uygulamaları,Radyoaktivite,Elektromanyetik Radyasyon , X-ışını oluşumu ve özellikleri, Konvansiyonel ve Dijital Radyografi ,Radyografik Görüntüleme Teknikleri, Banyolama Teknikleri, Radyografik inceleme için hazırlıklar , Kafa radyografileri, Yüz radyografileri Vertebra radyografileri, Gövde radyografileri , Üst ekstremite radyografileri, Alt ekstremite radyografileri , Akciğer, kalp radyografileri Radyografik inceleme için hazırlıklar ,Floroskopik görüntüleme, Floroskopik incelemede kontrast maddeler ,Sindirim sistemi floroskopik görüntüleme, Biliyer sistem floroskopik görüntülme, Üregenital sistem floroskopik görüntüleme , Mamografi cihazları, Mamografik inceleme , Anjiyografi cihazları, Koroner anjiyografi ,Serebral anjiyografi, Stend uygulamalarında anjiyografi , Abdominal uygulamalarda anjiyografi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tıbbi görüntüleme teknikleri ve temel konularını açıklar. |
Ekstremite radyografilerini açıklar. |
Radyografik Görüntüleme Tekniklerini özetler. |
Tıbbi görüntüleme tekniklerini ilişkilendirir. |
Vertebra, gövde radyografilerini açıklar. |
Anjiyografi uygulmalarını sınıflandırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bireysel araştırma | Radyoaktivite,Elektromanyetik Radyasyon | Anlatım |
2 | Literatür tarama | X-ışını oluşumu ve özellikleri, Konvansiyonel ve Dijital Radyografi | Anlatım |
3 | Literatür tarama | Radyografik Görüntüleme Teknikleri, Banyolama Teknikleri, Radyografik inceleme için hazırlıklar | Anlatım |
4 | Bireysel araştırma | Kafa radyografileri, Yüz radyografileri | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay. |
5 | Bireysel araştırma | Vertebra radyografileri, Gövde radyografileri | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay. |
6 | Web tabanlı araştırma | Üst ekstremite radyografileri, Alt ekstremite radyografileri | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay. |
7 | Web tabanlı araştırma | Akciğer, kalp radyografileri Radyografik inceleme için hazırlıklar | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Floroskopik görüntüleme, Floroskopik incelemede kontrast maddeler | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay. |
10 | Bireysel araştırma | Sindirim sistemi floroskopik görüntüleme, Biliyer sistem floroskopik görüntülme | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay. |
11 | Web tabanlı araştırma | Üregenital sistem floroskopik görüntüleme | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay. |
12 | Web tabanlı araştırma | Mamografi cihazları, Mamografik inceleme | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay. |
13 | Bireysel araştırma | Anjiyografi cihazları, Koroner anjiyografi | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay. |
14 | Literatür tarama | Serebral anjiyografi, Stend uygulamalarında anjiyografi | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay. |
15 | Bireysel araştırma | Abdominal uygulamalarda anjiyografi | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Suetens, P. (2017). Fundamentals of medical imaging. Cambridge university press. |
Prince, J. L., & Links, J. M. (2006). Medical imaging signals and systems. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Perfüzyon alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
|
3 | |||||
2 |
Hastayı monitörize edip, gerektiğinde uygun ilaçları uzman doktor ve anestezi teknikeri gözetiminde hazırlayıp kardiyopulmoner bypass sistemine uygulayabilir.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kalp-akciğer makinesini ve diğer yardımcı ekipmanların hazırlığını ve uygulamasını yapabilir.
|
2 | |||||
2 |
İlkyardım gerektiren durumlarda gerekli uygulamaları yapabilir.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekip çalışmasının mesleğinin temelini oluşturduğunun bilincinde olarak ekip olarak hasta veya olgu ile ilgili verileri analiz eder, yorumlar ve sonuç üretir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Perfüzyon ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekip içindeki bireysel sorumluluğunun bilincinde olup bu görevi eksiksiz yerine getirebilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle temel düzeydeki bilgi ve becerilerini güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak daha ileri düzeye taşıyabilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı etik kurallara uygun bir biçimde iletişim kurabilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kalp Akciğer Makinesi ve benzeri destek cihazlarını hazırlayıp kullanabilme gibi Perfüzyon ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir
|
1 | |||||
2 |
Takımı ile uyumlu çalışarak, bireysel sorumlulukları yerine getirebilir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |