TR EN

ÇOCUKTA RUH SAĞLIĞI VE UYUM BOZUKLUKLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DKT210 ÇOCUKTA RUH SAĞLIĞI VE UYUM BOZUKLUKLARI 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. TUĞBA KARATOY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, öğrencilerin çocukluk ve ergenlik döneminde rastlanmakta olan duygusal ve davranışsal bozuklukların tanımları, sebepleri ve tedavi süreçleri hakkında temel seviyede bilgi sahibi olmaları amacını taşımaktadır.
İçerik: Gelişimsel Psikopatoloji Yaygın Gelişimsel Bozukluklar Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Karşıt Olma-Karşıt Gelme Duygu Durum Bozuklukları Kişilik Bozuklukları Kaygı Bozuklukları Yeme Bozuklukları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Psikoloji ile ilgili temel kavram ve kuramları yorumlayabilir.
İnsan davranışına yön veren psikolojik süreçleri (öğrenme, sosyal çevre, kişilik vs.)değerlendirir.
Çocukluk çağı psikiyatrik tanıları ana hatlarıyla belirtir.
Psikoloji ile ilgili kişilik kuramlarını özetler.
Çocukluk çağında psikiyatrik tanılı bireyler ile dil ve konuşma terapilerini doğru ve uygun şekilde düzenler.
Psikolojinin dil-konuşma terapisinde ve diğer bilimlerle ilişkisini açıklayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Çocuk Gelişiminde Temel Kavramlar ve Konular Sunum ve tartışma
2 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Bilişsel Gelişim ve Fiziksel Gelişim Sunum ve tartışma
3 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Kişilik Gelişim Kuramları Sunum ve tartışma
4 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Sinir Sistemi Anatomisi ve Fizyolojisi Sunum ve tartışma
5 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Erken Gelişimsel Dönemde Otizm Spektrum Bozukluğu Sunum ve tartışma
6 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Çocukluk Döneminde Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu ve Özgül Öğrenme Güçlüğü Sunum ve tartışma
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Çocukluk Döneminde Depresyon Özet ve Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Çocukluk Döneminde Kaygı Bozuklukları Sunum ve tartışma
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Çocukluk Döneminde Yeme Bozuklukları Sunum ve tartışma
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Çocukluk Döneminde Bağımlılıklar Sunum ve tartışma
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Çocukluk Döneminde Duygudurum Bozuklukları ve Çocukluk Çağı Şizofrenisi Sunum ve tartışma
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Ergenlik Sunum ve tartışma
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Çocuklarda Davranım Sorunları Sunum ve tartışma
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Genel Tekrar Sunum ve tartışma / Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Austin, VL & Sciarra DT (2019). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar (çev. Özekes, M.). Nobel Akademik Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dil ve konuşma bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayıp, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulama bilgisine sahiptir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dil ve konuşma biliminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle dil ve konuşma terapisi programını planlama becerisine sahiptir.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dil ve konuşma terapisi mesleğini, etik kurallara bağlı, multidisipliner yaklaşımı özümsemiş, çağdaş tıp kuralları doğrultusunda sağlıklı ve/veya sorunları olan gruplar için gerekli tarama programlarını hazırlama, uygulama, dil ve konuşma bozukluğu bulunan hastaları değerlendirme, sorunlarını tespit etme, uygun re/habilitasyon programlarını hazırlama, gereksinim duyulacak araçları belirleme ve uygulama becerilerine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel tıp alanları ile işbirliği yapar.
3
2
İlgili uzman tarafından yönlendirilmiş işitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli dil ve konuşma değerlendirmelerini yapar ve yorumlar, ihtiyacı durumunda diğer bölümlerden konsultasyon ister.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dil ve konuşma terapisi ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra dil ve konuşma bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunur.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adli makamlar ile özel ve devlet kurumları nezdinde alanıyla ilgili bilir kişilik görevlerini yerine getirir.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlar. Bilgiye dayalı yeni yöntemlerin ve programların geliştirilmesi için temel ve uygulamalı araştırmaların planlanması ve yürütülmesi; değerlendirme ve rehabilitasyon yaklaşımlarının etkinliğini belirleyerek; diğer meslek grupları ve halk ile çalışma sonuçlarını paylaşır, mesleki ve teknik standartların geliştirilmesine katkıda bulunur.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 14 1 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 87 0 157
Genel Toplam 157
Toplam İş Yükü / 25.5 6,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0