Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY414 | BİYOİSTATİSTİK | 8 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sağlık araştırmalarında istatistiğin kullanımı, temel veri toplama ve analiz yöntemleri ve analiz sonuçlarının yorumlanmasına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Popülasyon ve Örneklem, Veri Tipleri, Veri Sunumu, Olasılık, Olasılık Dağılımları, Merkezilik Ölçüleri, Dağılım Ölçüleri, Hipotez Testleri, Korelasyon, Güven Aralıkları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Analiz sonuçlarını nedensellik bağıyla yorumlar. |
İstatistiksel analiz için kullanılacak uygun methodu seçer. |
Temel istatistiki kavramları açıklar. |
Alanıyla ilgili yayınlardaki istatistiki verileri inceler. |
Verileri tablo ve grafiklere yerleştirir. |
Temel istatistik kavramlarının uygun kullanımlarını gösterir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | İstatistik ve Biyoistatistiğe Giriş | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | İstatistiki Kavramlar ve Verilerin Düzenlenmesi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Tanımlayıcı İstatistik | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Merkezi Dağılım Ölçüleri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Olasılık Dağılımları | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Kaynakların İlgili Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Normal Dağılım | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Örneklem Dağılışları-Kestirim | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Uygulama | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Güven Aralıkları ve Örnekleme Yöntemi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Sunum |
11 | Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Nokta ve Aralık Tahminleri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Sunum |
12 | Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Ortalamaların Karşılaştırılması ve Farkın Önem Kontrolü | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Sunum |
13 | Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Oranların Karşılaştırılması ve Farkın Önem Kontrolü | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Sunum |
14 | Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Hipotez Testleri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Korelasyon Analizi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sümbüloğlu K. (2016). Biyoistatistik. İstanbul: Hatipoğlu Yayınevi. |
Dişçi R. (2010). Temel ve Klinik Biyoistatistik. İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar. Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi ve fen bilimlerini baz alarak Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri tanımlar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme Ve Diyetetik alanında bilgilerini kullanır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 56 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |