Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ULT310 |
DEĞİŞİM YÖNETİMİ |
6 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin temel amaçları, başarılı değişim yönetimi için yetenekler kazandırmak ve işletmelerin ve çalışanların değişiminin başarılı bir şekilde yönetilmesi için bilgileri aktarmaktır. |
İçerik: |
Bu ders kapsamında değişim ve örgütsel değişim kavramları, örgütsel değişimin nedenleri, küreselleşme ve örgütsel değişim, iç ve dış çevre koşullarındaki değişim, örgütsel değişim yönetimi, örgütsel değişim yönetiminde değişime direnme ve örnek olay çalışmaları anlatılmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Değişimi yönetimine ilişkin bilgileri kullanarak başarılı bir değişim yöneticisi ve değişim lideri olma bilgi ve becerisini kazanır. |
Değişim ve değişim yönetimini kavramlarını öğrenir ve işletmeler için taşıdığı önemi kavrar. |
İşletmeleri etkileyen değişim faktörlerini öğrenir ve önceki değişim faktörleri ile günümüz değişim faktörlerini karşılaştırır. |
Değişim mühendisliği, toplam kalite yönetimi öğrenen örgütler, örgüt geliştirme gibi teknikler hakkında bilgi sahibi olur ve nasıl kullanıldıklarını öğrenir. |
Değişimin önündeki oldukça önemli bir sorun olan değişime direnme ve direnmeyle başa çıkma yöntemlerini öğrenir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma,literatür tarama |
Değişime ve Örgütsel Değişime Giriş |
Konu anlatımı ve tartışma |
2 |
Okuma,literatür tarama |
Değişim nedenleri |
Konu anlatımı ve tartışma |
3 |
Okuma,literatür tarama |
Değişim yönetimi Modelleri ve Süreçleri |
Konu anlatımı ve tartışma |
4 |
Okuma,literatür tarama |
Değişim ve Liderlik |
Konu anlatımı ve tartışma |
5 |
Okuma,literatür tarama |
Değişim ve Vizyon |
Konu anlatımı ve tartışma |
6 |
Okuma,literatür tarama |
Değişime Direnme |
Konu anlatımı ve tartışma |
7 |
Okuma,literatür tarama |
Değişime Açıklık |
Konu anlatımı ve tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
8 |
Okuma,literatür tarama |
Grup çalışması, Örnek olay: Değişim ve Liderlik |
Konu anlatımı ve tartışma |
10 |
Okuma,literatür tarama |
Grup çalışması, Örnek olay: Değişim ve Şirket kültürü |
Konu anlatımı ve tartışma |
11 |
Okuma,literatür tarama |
Grup çalışması, Örnek olay: Değişim ve Çevre |
Konu anlatımı ve tartışma |
12 |
Okuma,literatür tarama |
Grup çalışması, Örnek olay: Değişim ve Bilgi Yönetimi |
Konu anlatımı ve tartışma |
13 |
Okuma,literatür tarama |
Grup çalışması, Örnek olay: Değişim ve öğrenen organizasyon |
Konu anlatımı ve tartışma |
14 |
Okuma,literatür tarama |
Grup çalışması, Örnek olay: Değişim ve İnovasyon, yetenek yönetimi |
Konu anlatımı ve tartışma |
15 |
Okuma,literatür tarama |
Genel Tekrar |
Konu anlatımı ve tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Change in Management and Change Management Techniques, P. Tunçer |
Change Management, A. Luecke |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
15 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
2 |
10 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
35 |
0 |
151 |
|
Genel Toplam |
151 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|