Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY317 | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA | 5 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Psikolojik danışma ve rehberliğin kavramları, amaçları, temel ilkeleri, hizmet alanları, rehberlik çeşitlerini, diğer yardım meslekleriyle ilişkisini, psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki uygulama ve gelişmelerine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Rehberlik ve psikolojik danışma ile ilgili temel kavramları, Psikolojik danışma ve rehberliğin amaçları, Psikolojik danışma ve rehberliğin temel ilkeleri, Psikolojik danışma ve rehberliğin hizmet alanları, Psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili güncel yaklaşımlar, Rehberlik çeşitleri, Psikolojik danışma ve rehberliğin diğer yardım meslekleriyle ilişkisi, Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki uygulama çeşitleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Rehberlik ve psikolojik danışma ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Psikolojik danışma ve rehberliğin amaçları, temel ilkeleri, hizmet alanları ve rehberlik çeşitlerini açıklar. |
Psikolojik danışma ve rehberliğin diğer yardım meslekleriyle ilişkisini açıklar. |
Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki uygulama çeşitlerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Web Tabanlı Araştırma | Rehberlik ve psikolojik danışma ile ilgili temel kavramları . | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür tarama, Görsel kaynaklar | Rehberlik ve psikolojik danışma ile ilgili temel kavramları . | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
3 | Grup araştırması, Web Tabanlı Araştırma | Psikolojik danışma ve rehberliğin amaçları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin fırtınası |
4 | Literatür tarama Bireysel araştırma, | Psikolojik danışma ve rehberliğin temel ilkeleri | Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
5 | Bireysel araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Psikolojik danışma ve rehberliğin hizmet alanları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatür tarama Bireysel araştırma, | Psikolojik danışma ve rehberliğin hizmet alanları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bireysel araştırma, Grup araştırması | Psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili güncel yaklaşımlar | Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Proje Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Rehberlik çeşitleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Grup araştırması, Web Tabanlı Araştırma | Diğer yardım meslekleri | Anlatım,örnek olay |
11 | Grup araştırması, Web Tabanlı Araştırma | Diğer yardım meslekleri | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Psikolojik danışma ve rehberliğin diğer yardım meslekleriyle ilişkisi | Tartışma, Örnek olay, Beyin Fırtınası |
13 | Bireysel araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Psikolojik danışma ve rehberliğin diğer yardım meslekleriyle ilişkisi | Tartışma, Örnek olay, Beyin Fırtınası |
14 | Bireysel araştırma, Görsel Kaynaklar, Literatür tarama | Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki uygulama çeşitleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Çalışması |
15 | Literatür tarama, Görsel Kaynaklar, Bireysel araştırma | Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki uygulama çeşitleri. | Anlatım, Proje Çalışması, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kepçeoğlu, M. (1993) Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Kadıoğlu Matbaası, Ankara |
Korkut, F. (2007). Psikolojik danışmanların mesleki rehberlik ve psikolojik danışmanlık ile ilgili düşünceleri ve uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32), 187-197. |
Deniz, M. E., & Erözkan, A. (2018). Psikolojik danışma ve rehberlik. Pegem Atıf İndeksi, 001-410. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
|
2 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
|
3 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
|
4 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
|
4 | |||||
2 |
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
|
4 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |