TR EN

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY312 KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ 6 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. SELİN KALABAŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kaynaştırma ile ilgili temel kavramların, kaynaştırmanın amacı ve modelleri, kaynaştırma süreci, kaynaştırmaya hazırlık aşamasında aile, okul, çevre ve diğer personelin sürece hazırlığı, kaynaştırmanın çocuk ve aileye etkileri, kaynaştırma örnekleri ile ilgili bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmıştır.
İçerik: Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar, kaynaştırmanın amaçları ve yararları, kaynaştırma tipleri ve modelleri, kaynaştırmaya hazırlık süreci, kaynaştırma uygulamalarında eğitim ortamının düzenlenmesi, Kaynaştırmayı Başarıya Ulaştıran Etmenler, Kaynaştırma Uygulamalarında Çocuklar Arasında Sosyal Etkileşimin Geliştirilmesi, Türkiye’de Kaynaştırma Uygulamaları ve Sorunları, Kaynaştırma Uygulamalarında Öğretimin Planlanması

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kaynaştırma ile ilgili temel kavramları açıklar.
Kaynaştırmanın yararlarını açıklar.
Kaynaştırma modellerini karşılaştırır.
Eğitim ortamını kaynaştırmaya uygun olarak düzenler.
Kaynaştırma uygulamalarına ilişkin örnek verir.
Kaynaştırma eğitiminin, çocuklar ve aileleri üzerinde etkilerini ifade eder.
Kaynaştırma ortamlarında öğretimsel uyarlamaları düzenler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar Anlatım
2 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Türkiye'de ve dünyada kaynaştırma uygulamalarına ilişkin yapılan çalışmalar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Bireysel araştırma Kaynaştırma yöntem ve teknikleri Anlatım
4 Web tabanlı araştırma Sağlıklı gelişim gösteren çocuklar ile özel gereksinimi olan çocukların kaynaştırmaya hazırlanması Problem çözme, Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
5 Literatür tarama Kaynaştırma uygulamalarında ailelerin hazırlanması Problem çözme, Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma Kaynaştırma uygulamalarında okul ortamının ve diğer personelin hazırlanması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
7 Web tabanlı araştırma Kaynaştırma uygulamalarında eğitim ortamının düzenlenmesi Problem çözme, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Kaynaştırma eğitiminde dikkat edilecek noktalar Problem çözme, Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Literatür tarama, Kaynaştırma eğitiminin başarısını etkileyen faktörler Problem çözme, Tartışma
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma Kaynaştırmanın sağlıklı gelişim gösteren çocuklar ile özel gereksinime ihtiyacı olan çocuklar üzerindeki etkileri Anlatım
12 Bireysel araştırma Kaynaştırmanın aileler üzerindeki etkileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Bireysel araştırma Kaynaştırmanın aileler üzerindeki etkileri Problem çözme, Tartışma,
14 Web tabanlı araştırma Kaynaştırma uygulama örnekleri ve bu örneklerin incelenmesi ve tartışılması Örnek Olay
15 Literatür tarama Kaynaştırma uygulama örnekleri ve bu örneklerin incelenmesi Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özsoy, Y. Özyürek, M. ve Eripek, S. (2001).Özel Eğitime Giriş. Karatepe Yayınları, Ankara.
Baykoç, N. (2015). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Eğiten Kitap.
Avcıoğlu, H. (2015). A'dan Z'ye BEP Geliştirilmesi. Vize Yayıncılık.
Cavkaytar, A. (2017). Özel Eğitim. Vize Yayıncılık.
Gül, E. ve Sığırtmaç, A. (2008). Okul Öncesinde Özel Eğitim. Kök Yayıncılık.
Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
4
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
3
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
2
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
4
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
2
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
3
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
4
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
4
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 13 52
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 13 26
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0