TR EN

EĞİTİMDE DRAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY314 EĞİTİMDE DRAMA 6 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Metin yazma ve sahnesel gösteri yeteneğini ölçmeye ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Drama ile ilgili temel kavramlar, dramanın tanımı, tekniklerin kullanılması ve aşamaları, öğrencilerin gruplara ayrılması ve ısınma oyunları çalışmaları, terapötik faktörlerin psikodrama grubuna katkısı, deprem travmasına müdahalede psikodramatik bir model ve travmaya psikolojik hazırlık-uygulama, artık gerçeklik-iç gerçeklikle dış gerçekliğin sahnedeki buluşması, psikodramanın aile terapisinde katkısı, farklı gelişenlerin eğitim ve tedavisinde Psikodramanın kullanımı, çocuk eğitiminde yaratıcı drama travmatik yaşam olayları sahnede sergileme, grubun dinamiğini ölçme yöntemleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Drama ile ilgili temel kavramları açıklar.
Dramaya ilişkin kuramları sıralar.
Drama yöntemlerini açıklar
Dramanın çocuğun gelişimine katkısını özetler.
Farklı yaştaki ve özellikteki çocuklara uygun drama etkinlikleri planlar.
Planlanan drama etkinliklerini uygular
Yaratıcı dramaya ait temel kavramları açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Dram ve Drama nedir? Drama ile ilgili temel kavramlar nelerdir? Anlatım
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Eğitimde drama, yaratıcı drama nedir? Anlatım
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Psikodrama ve Sosyodrama nedir? Anlatım
4 Literatür Tarama Psikodrama ve Sosyodramada Aile, Çocuk Anlatım
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Psikodrama ve Sosyodrama Örnekleri Anlatım
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Geleneksel Türk Tiyatrosu Anlatım
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Vaka Araştırması Metinlerin canlandırma çalışmaları Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Metinlerin canlandırma çalışmaları Anlatım
10 Literatür Tarama Dramatik oyun, Dramatik an, Dramatik durum kavramları Anlatım
11 Literatür Tarama Doğaçlama çeşitleri ve teknikleri Anlatım
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Doğaçlama çeşitleri ve tekniklerinden yola çıkılarak yapılan örnekler Anlatım
13 Bireysel Araştırma Dramatik Etkinlikler ve Drama Uygulama Örnekleri Anlatım
14 Bireysel Araştırma Dramatik Etkinlikler ve Drama Uygulama Örnekleri Anlatım
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Vaka Araştırması Geribildirim-paylaşma Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karadağ,A. (2008). Okul Öncesinde Dramatik Etkinlikler. Ankara: Kök Yayıncılık
Altınay,D. (2007). Çocuk Psikodraması. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Adıgüzel, Ö. (2015). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara:Pegem Akademi
K.Akyol, A. (2018). Okul Öncesi Eğitimde Drama. Ankara: Hedef Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
3
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
4
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
4
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
3
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
2
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
2
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
3
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
4
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 6 2 12
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 5 2 10
Ödev 6 2 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 12 3 36
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 61 0 158
Genel Toplam 158
Toplam İş Yükü / 25.5 6,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0