Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CGY411 |
KURUM YÖNETİMİ |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Kurum yönetimi ile ilgili temel konu ve kavramları, sağlık kurumlarını, sağlık kurumları tarafından yerine getirilmekte olan fonksiyonları ve sağlık çalışanlarının yönetiminde önemli olan bazı ilke ve kavramlara ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Yönetim ile ilişkili kavramlar, yönetim kuramları ve süreçleri, yönetici-Lider Özellikleri, çocuk gelişimi ile ilgili farklı kurumların yönetmelikleri, kurumda çalışan personelde bulunması gereken özellikler ve sorumlulukları kurum içerisinde iletişim ve iletişimi olumlu yönde destekleyecek etkinlikler, yönetim ile ilgili ortaya çıkan sorunlar ve çözüm önerileri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Yönetime ilişkin kavramları açıklar. |
Yönetim kuramlarını açıklar. |
Farklı kaynakların yönetimine ilişkin yaklaşımları karşılaştırır. |
Kurumda çalışan personelde bulunması gereken özellikleri ve sorumlulukları özetler. |
Yönetim ile ilgili ortaya çıkan örnek sorunlara ilişkin çözüm önerileri düzenler. |
Kurumda kaynak kullanımını düzenlemeye ilişkin örnekleri ilişkilendirir. |
Farklı yönetmelik uygulamalarını karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
Tanışma, Kurum yönetimi ile ilgili Paylaşım ve Genel Kavramlara Giriş |
Anlatım |
2 |
Literatür tarama, Bireysel araştırma |
Yönetim İle İlgili Kavramlar ve Yönetimin Önemi |
Anlatım, Tartışma |
3 |
Bireysel araştırma |
Yönetim Kuramları |
Anlatım, Tartışma |
4 |
Bireysel araştırma |
Yönetim Kuramları |
Anlatım |
5 |
Literatür tarama, Bireysel araştırma |
Yönetim Süreçleri |
Anlatım |
6 |
Grup Araştırması |
Yönetim Kuram ve Süreçlerinin Karşılaştırılması |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Grup Araştırması |
Çocuk Gelişimi İle İlgili Kurumların Yönetmelikleri |
Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Bireysel Araştırma |
Çocuk Gelişimi İle İlgili Kurumların Yönetmelikleri |
Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma |
10 |
Literatür tarama, Bireysel araştırma |
Kurumda Çalışan Personelde Bulunması Gereken Özellikler Ve Sorumlulukları |
Anlatım, Tartışma |
11 |
Literatür tarama, |
Kurumda Çalışan Personelde Bulunması Gereken Özellikler Ve Sorumlulukları |
Anlatım, Tartışma |
12 |
Literatür tarama |
Kurum İçi İletişim Ve İletişimi Olumlu Yönde Destekleyecek Etkinlikler |
Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
13 |
Literatür tarama, Bireysel araştırma |
Yönetim İle İlgili Ortaya Çıkan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri |
Tartışma, Örnek Olay |
14 |
Bireysel araştırma |
Kurumlarda Kaynak ve Bütçe Yönetimi |
Anlatım, Örnek Olay |
15 |
Literatür tarama, Bireysel araştırma |
Genel tekrar |
Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Genç, N. (1991). Yönetim ve Organizasyon: Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar. Seçkin Yayıncılık
Seçim H. Hastane yönetim ve organizasyonu. İstanbul |
Rengin Zembat (Ed.) (2018). Okul Öncesi Eğitimde Yönetim ve Liderlik. Ankara: Hedef Yayıncılık. |
Şahin B., Çelik Y., Tengilimoğlu,D. (2013). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Eskişehir Anadolu Üniversitesi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
2 |
6 |
12 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
48 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|