TR EN

İŞİTME ENGELLİ ÇOCUĞUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODY304 İŞİTME ENGELLİ ÇOCUĞUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ 6 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İşitme engeli ile ilgili temel kavramları bilme, işitme engelinin sınıflandırılması, işitme engelli çocukların özellikleri ve eğitim yöntemlerine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İşitme engeli ile ilgili temel kavramlar, işitme engelli çocukların eğitiminde farklı yöntemler, işitme engelli çocuğa yönelik eğitim programları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşitme engeli ile ilgili temel kavramları açıklar.
İşitme engelli çocuğun özelliklerini açıklar.
İşitme engelli çocuğa yönelik eğitim programları tasarlar.
İşitme engelli çocukların ailelerine yönelik rehberlik hizmetlerinin önemine inanır.
Bebeklerde ve çocuklarda işitme kaybının erken tanılanmasının önemini açıklar.
İşitme engelli çocukların eğitimini içeren vaka örneklerini inceler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İşitme Kaybı Ve Çeşitleri Tartışma, Anlatım
2 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Bebeklerde Ve Çocuklarda İşitme Kaybının Tanılanması Tartışma, Anlatım, Sunum
3 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Erken Tanı Ve Önemi Tartışma, Anlatım
4 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Gelişimin Temel Kavram Ve İlkeleri Tartışma, Anlatım, Sunum
5 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Gelişim Süreçleri Tartışma, Anlatım
6 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Çocuklarda Fiziksel Gelişim / İşitme Engelli Çocuklarda Fiziksel Gelişim Tartışma, Anlatım, Sunum
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Çocuklarda Psikomotor Gelişim / İşitme Engelli Çocuklarda Psikomotor Gelişim Tartışma, Anlatım, Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma Çocuklarda Psikomotor Gelişim 2 / İşitme Engelli Çocuklarda Psikomotor Gelişim 2 Tartışma, Anlatım, Sunum
10 Web tabanlı araştırma, Grup araştırması Çocuklarda Bilişsel Gelişim / İşitme Engelli Çocuklarda Bilişsel Gelişim Tartışma, Anlatım, Sunum
11 Web tabanlı araştırma, Grup araştırması Çocuklarda Dil Gelişimi / İşitme Engelli Çocuklarda Dil Gelişimi Tartışma, Anlatım, Sunum
12 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Çocuklarda Psikososyal Gelişim / İşitme Engelli Çocuklarda Psikososyal Gelişim Tartışma, Anlatım, Sunum
13 Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İşitme Engelli Çocukların Eğitiminde Kullanılan Yöntemler Tartışma, Anlatım, Sunum
14 Literatür tarama, Grup araştırması İşitme Engelli Çocukların Eğitimi Vaka Örnekleri İşitme Engelli Çocukların Eğitiminde Kullanılacak Materyaller Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
15 Grup araştırması Genel Tekrar Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Madell J., Flexer C. (2013). Pediatric Audiology: Diagnosis, Technology, and Management, 2nd Edition.
Özsoy, Y., Özyürek, M, Eripek, S. (2001).Özel Eğitime Giriş. Ankara:Karatepe Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 5 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 158
Genel Toplam 158
Toplam İş Yükü / 25.5 6,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0