Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODY304 | İŞİTME ENGELLİ ÇOCUĞUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ | 6 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İşitme engeli ile ilgili temel kavramları bilme, işitme engelinin sınıflandırılması, işitme engelli çocukların özellikleri ve eğitim yöntemlerine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İşitme engeli ile ilgili temel kavramlar, işitme engelli çocukların eğitiminde farklı yöntemler, işitme engelli çocuğa yönelik eğitim programları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İşitme engeli ile ilgili temel kavramları açıklar. |
İşitme engelli çocuğun özelliklerini açıklar. |
İşitme engelli çocuğa yönelik eğitim programları tasarlar. |
İşitme engelli çocukların ailelerine yönelik rehberlik hizmetlerinin önemine inanır. |
Bebeklerde ve çocuklarda işitme kaybının erken tanılanmasının önemini açıklar. |
İşitme engelli çocukların eğitimini içeren vaka örneklerini inceler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İşitme Kaybı Ve Çeşitleri | Tartışma, Anlatım |
2 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Bebeklerde Ve Çocuklarda İşitme Kaybının Tanılanması | Tartışma, Anlatım, Sunum |
3 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | Erken Tanı Ve Önemi | Tartışma, Anlatım |
4 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | Gelişimin Temel Kavram Ve İlkeleri | Tartışma, Anlatım, Sunum |
5 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Gelişim Süreçleri | Tartışma, Anlatım |
6 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Çocuklarda Fiziksel Gelişim / İşitme Engelli Çocuklarda Fiziksel Gelişim | Tartışma, Anlatım, Sunum |
7 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | Çocuklarda Psikomotor Gelişim / İşitme Engelli Çocuklarda Psikomotor Gelişim | Tartışma, Anlatım, Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma | Çocuklarda Psikomotor Gelişim 2 / İşitme Engelli Çocuklarda Psikomotor Gelişim 2 | Tartışma, Anlatım, Sunum |
10 | Web tabanlı araştırma, Grup araştırması | Çocuklarda Bilişsel Gelişim / İşitme Engelli Çocuklarda Bilişsel Gelişim | Tartışma, Anlatım, Sunum |
11 | Web tabanlı araştırma, Grup araştırması | Çocuklarda Dil Gelişimi / İşitme Engelli Çocuklarda Dil Gelişimi | Tartışma, Anlatım, Sunum |
12 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Çocuklarda Psikososyal Gelişim / İşitme Engelli Çocuklarda Psikososyal Gelişim | Tartışma, Anlatım, Sunum |
13 | Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İşitme Engelli Çocukların Eğitiminde Kullanılan Yöntemler | Tartışma, Anlatım, Sunum |
14 | Literatür tarama, Grup araştırması | İşitme Engelli Çocukların Eğitimi Vaka Örnekleri İşitme Engelli Çocukların Eğitiminde Kullanılacak Materyaller | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
15 | Grup araştırması | Genel Tekrar | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Madell J., Flexer C. (2013). Pediatric Audiology: Diagnosis, Technology, and Management, 2nd Edition. |
Özsoy, Y., Özyürek, M, Eripek, S. (2001).Özel Eğitime Giriş. Ankara:Karatepe Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
|
||||||
3 |
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
|
||||||
3 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
|
||||||
2 |
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
|
||||||
3 |
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 158 |
Genel Toplam | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |