TR EN

HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI VE ÖRNEK OLAYLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT208 HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI VE ÖRNEK OLAYLAR 6 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin yaşanmakta olan veya geçmişte yaşanmış olaylar yardımıyla halkla ilişkiler uygulama ve kampanyalarını analiz edebilmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik: Ders; özel şirketler, sendikalar, belediyeler, sivil toplum örgütleri, hastaneler, medya ve kamu kuruluşlarının uygulamalarının analizi; geçmiş halkla ilişkiler uygulamalarındaki doğruların ve yanlışların tartışılması; stratejik planlamanın öneminin açıklanması; halkla ilişkilerin etkileşim içinde olduğu alanların kampanyalarda kullanımının örneklenmesi gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Halkla ilişkiler uygulama adımlarının tamamını eksiksiz olarak listeleme
Örnek olaylar üzerinden halkla ilişkiler kampanyalarının medya ile bağlantısını anlatma
Halkla ilişkiler uygulamalarındaki basamakları listeleme
Halkla ilişkiler tarihindeki önemli örnek uygulamalara bakarak uygulamaların etkinliğini özetleme
Bir örnek olay üzerinden halkla ilişkiler kampanyalarında hedef kitlenin önemini açıklama
Örnek olaylar üzerinden stratejik planlamanın önemini açıklama
Halkla ilişkiler kampanyalarının sahip olması gereken özelliklerden en az 3’ünü listeleme
Örnek olaylar üzerinden halkla ilişkiler kampanyalarındaki eksiklikleri analiz etme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Halkla İlişkiler Ve Genel Hatlarıyla Uygulama Alanları Anlatım,Tartışma
2 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Halkla İlişkiler Modelleri, Kurum İçi ve Dışı İletişim Anlatım,Tartışma
3 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Stratejik İletişim Yönetimi Anlatım,Tartışma
4 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Sistemde Merkezi Unsur Olarak Ajans Anlatım,Tartışma
5 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Ajanslarda İş Yapış Teknikleri ve Müşteri Profilleri Anlatım,Tartışma
6 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Pazarlama Halkla İlişkileri Anlatım,Tartışma, Örnek Olay
7 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Genel Tekrar Anlatım,Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Etkinlik Kavramı ve Etkinlik Türleri Anlatım,Tartışma
10 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Etkinlik Planlama, Uygulama Anlatım,Tartışma, Örnek Olay
11 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Etkinlik Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Anlatım,Tartışma, Örnek Olay
12 Literatür taraması Örnek inceleme Planlamada Medya İlişkileri Anlatım,Tartışma
13 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Protokol ve Yönetimi Anlatım,Tartışma
14 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Örnek İncelemeleri Anlatım,Tartışma, Örnek Olay
15 Literatür taraması, Bireysel Araştırma Genel Tekrar Anlatım,Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yılmaz R.A. (2010). Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar. Eskişehir: Açıköğretim Üniversitesi Yayınları
Pakson, A. Ç. (1999). Türkiye’de Halkla İlişkiler Uygulamaları. ROTA Yayınları
Aydede, C. (2005). Halkla Ilişkiler Uygulamalari ve Örnek Olaylar. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
Seitel, F. P. (2016). Halkla İlişkiler Uygulaması. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
Center, A. H., Jackson, P., Smith, S., Stansberry, F. R. (2008). Public relations practices: Managerial case studies and problems. Pearson Prentice Hall.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
4
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
3
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
5
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
4
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
5
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
3
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
4
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
5
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 11 2 22
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 3 10 30
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 9 9
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0