TR EN

ÇOK ENGELLİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY420 ÇOK ENGELLİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMLERİ 8 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çok engelli çocuğun tanımı, engelli çocuklara öğrenmeye hazırlık becerilerinin kazandırılması, engelli çocuklara kavram öğretimi, engelli çocuklarda sosyal gelişimin desteklenmesi, farklı engeli olan çocukların eğitimine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Çok engelli çocuğun tanımı, engelli çocuklara öğrenmeye hazırlık becerilerinin kazandırılması, engelli çocuklara kavram öğretimi, engelli çocuklarda sosyal gelişimin desteklenmesi, farklı engeli olan çocukların eğitimi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Fiziksel engel ile ilgili temel kavramları açıklar.
Fiziksel engelleri ayırt eder.
Fiziksel engelli çocukların eğitiminde farklı yöntemleri uygular.
Fiziksel engelli çocuklara kaynaştırma programı oluşturur.
Fiziksel engelli çocukların ailelerine yönelik danışmanlık hizmetleri hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Dersin Tanıtımı ve Giriş Anlatım, Soru Cevap
2 Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Engel Gruplarının Tanımları Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
3 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması, Görsel Kaynaklar Engelli Çocuklara Öğrenmeye Hazırlık Becerilerinin Kazandırılması Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Çalışması
4 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması, Görsel Kaynaklar Engelli Çocuklara Öğrenmeye Hazırlık Becerilerinin Kazandırılması Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Çalışması
5 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Zihinsel engelli çocukların eğitimi Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Engelli çocuk ve beslenme bozuklukları Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
7 Bireysel Araştırma, Literatür Tarama Engelli Çocuklarda Aşılama Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma İşitme Engelli ve Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
10 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması, Görsel Kaynaklar Engelli çocuklarda büyümenin değerlendirilmesi Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Çalışması
11 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma İşitme Engelli ve Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimi Anlatım, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
12 Bireysel Araştırma, Literatür Tarama Otizmli ve Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi Anlatım, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
13 Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Otizmli ve Zihin Engelli Çocukların Eğitimi Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
14 Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Otizmli ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Çalışması
15 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Fiziksel Engelli Zihin Engelli Çocukların Eğitimi Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Baykoç, N. Özel Eğitim. Ankara:Eğiten Kitap. Aral, N, Gürsoy F. (2011). Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel eğitim.İstanbul: Morpa.
Aral, N. ve Gürsoy, (Ed.). (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri. Ankara: Hedef CS Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
3
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
4
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
3
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
4
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
4
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
4
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
3
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
4
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 8 24
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 8 16
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0