Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY420 | ÇOK ENGELLİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMLERİ | 8 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Çok engelli çocuğun tanımı, engelli çocuklara öğrenmeye hazırlık becerilerinin kazandırılması, engelli çocuklara kavram öğretimi, engelli çocuklarda sosyal gelişimin desteklenmesi, farklı engeli olan çocukların eğitimine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Çok engelli çocuğun tanımı, engelli çocuklara öğrenmeye hazırlık becerilerinin kazandırılması, engelli çocuklara kavram öğretimi, engelli çocuklarda sosyal gelişimin desteklenmesi, farklı engeli olan çocukların eğitimi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Fiziksel engel ile ilgili temel kavramları açıklar. |
Fiziksel engelleri ayırt eder. |
Fiziksel engelli çocukların eğitiminde farklı yöntemleri uygular. |
Fiziksel engelli çocuklara kaynaştırma programı oluşturur. |
Fiziksel engelli çocukların ailelerine yönelik danışmanlık hizmetleri hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Dersin Tanıtımı ve Giriş | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Engel Gruplarının Tanımları | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
3 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması, Görsel Kaynaklar | Engelli Çocuklara Öğrenmeye Hazırlık Becerilerinin Kazandırılması | Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Çalışması |
4 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması, Görsel Kaynaklar | Engelli Çocuklara Öğrenmeye Hazırlık Becerilerinin Kazandırılması | Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Çalışması |
5 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Zihinsel engelli çocukların eğitimi | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Engelli çocuk ve beslenme bozuklukları | Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | Engelli Çocuklarda Aşılama | Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | İşitme Engelli ve Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
10 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması, Görsel Kaynaklar | Engelli çocuklarda büyümenin değerlendirilmesi | Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Çalışması |
11 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | İşitme Engelli ve Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimi | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Bireysel Araştırma, Literatür Tarama | Otizmli ve Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Otizmli ve Zihin Engelli Çocukların Eğitimi | Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Otizmli ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi | Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Proje Çalışması |
15 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Fiziksel Engelli Zihin Engelli Çocukların Eğitimi | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Baykoç, N. Özel Eğitim. Ankara:Eğiten Kitap. Aral, N, Gürsoy F. (2011). Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel eğitim.İstanbul: Morpa. |
Aral, N. ve Gürsoy, (Ed.). (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Eğitimleri. Ankara: Hedef CS Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
|
4 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
|
4 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
|
4 | |||||
2 |
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
|
3 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |