Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY421 | ÇOCUK GELİŞİMİNDE KURAMLAR | 7 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SELİN KALABAŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim kuramları ve bu kuramların çocuk için önemi, öğrenmeye ilişkin yaklaşımlar ve ailelere çocuğun gelişimi ve eğitimi konularında rehberlik üretebilme amacıyla bilgi ve tutumlar kazandırmaktır. |
İçerik: | Gelişim ile ilgili temel kavramlar Gelişim kuramlarının önemi Bilişsel gelişim, dil gelişimi, kişilik gelişim, bağlılık (psikanalitik, öğrenme ve bilişsel kuramlar), ahlak gelişim, sosyal öğrenme ve cinsel gelişim kuramları Gelişim kuramlarının güçlü ve zayıf yönlerinin incelenmesi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gelişimi etkileyen etmeleri ve gelişim ilkelerini açıklar. |
Gelişim ve öğrenme kuramlarını ifade eder. |
Gelişim kuramlarını dikkate alarak plan yapmanın gerekliliğini bağlantılandırır. |
Ailelere çocuğun gelişimi ve eğitimi konularında rehberlik üretir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Gelişimle ilgili kavramlar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Gelişimle ilgili kavramlar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Çocuk gelişiminde kuramların önemi | Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Anlatım, Tartışma, |
4 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Çocuk gelişiminde kuramların önemi | Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
5 | Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Bilişsel gelişim kuramları | Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Bilişsel gelişim kuramları | Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, | Psikoseksüel gelişim kuramları | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Psikoseksüel gelişim kuramları | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım |
10 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Dil gelişimi kuramları | Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
11 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Fiziksel gelişim ile ilgili kuramlar | Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Anlatım, Tartışma |
12 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Ahlak gelişimi kuramları | Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Anlatım, Tartışma |
13 | Web Tabanlı Araştırma, Grup Araştırması | Gelişim kuramlarının güçlü ve zayıf yönlerinin incelenmesi | Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması |
14 | Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Gelişim kuramları ile ilgili rehberlik çalışmaları | Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması, Örnek Olay |
15 | Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Genel tekrar | Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
DERS NOTU |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
|
4 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
|
2 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
|
3 | |||||
2 |
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
|
2 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 158 |
Genel Toplam | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |