Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ISF104 |
GENEL HUKUK |
5 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Hukukun temel kavram ve kurumlarının tanıtılması, hem güncel yaşamda hem de alınmakta olunan eğitimde karşılaşılan kavramların içeriğine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Hukuk kurallarının özellikleri ve diğer sosyal düzen kurallarından ayırımı, çağdaş hukuk sistemleri, hukukta derleme hareketi ve Türk Hukukunun derlenmesi, yaptırım ve çeşitleri, kamu hukuku, özel hukuk, karma hukuk dalları ve alt ayrımları, Türk pozitif hukuku ve sorunları, hukukun çeşitli açılardan uygulanması, hak, hak sahipliği ve ehliyet kavramları, sorumluluk ve sorumluluğun işletilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Hukukun konusu, yöntemi ve yazılı-yazısız kaynakları ile yardımcı kaynaklarını tanımlayabilme bilgisi |
Anayasa, ceza, idare, medeni, borçlar, icra-iflas hukuku gibi özel ve kamu hukukun alt dallarını listeleyebilme |
Yasama, yürütme ve yargı erklerinin yetkileri ile özel hukuk ve kamu hukukunu karşılaştırma |
Hukuki olay, hukuki fiil, hukuki işlem kavramlarını ve kavramlar arasındaki farkları özetleyebilme |
Hukuk düzenlerinin yapısını değerlendirme |
Hukuksal sorunları kategorize etme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
Hukukun Tanıtımı,Önemi, Amacı, Din ve Ahlak Kuralları ile Karşılaştırılması |
Anlatım, Tartışma |
2 |
Literatür tarama |
Hukukun Kaynakları,Sistemleri,Görünümleri ve Adalet Kavramı |
Anlatım, Tartışma |
3 |
Literatür tarama |
Hukuk Üzerine Geliştirilen Teoriler, Gelişimi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin Yapısı |
Anlatım, Tartışma |
4 |
Literatür tarama |
Kuvvetler Ayrılığı, Yasama Faaliyeti ve Kanunların Hazırlanma Süreci |
Anlatım, Tartışma |
5 |
Literatür tarama |
Yargı faaliyetleri, Mahkemelerin sınıflandırması, Dava Türleri ve Anayasal Denetim Mekanizmaları |
Anlatım, Tartışma |
6 |
Literatür tarama |
Dış Hukuk Kaynakları, Birleşmiş Milletler yapısı ve Avrupa Birliği yapısı |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Literatür tarama |
Hak Kavramı,Gerçek ve Tüzel Kişiler ile Hak ehliyeti, Fiil Ehliyeti |
Anlatım, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Hakkın Çeşitleri, Ayırımı ve Etkin Dilekçe Yazma |
Anlatım, Tartışma |
10 |
Literatür tarama |
Dürüstlük Kuralı,Hakkın Kötüye Kullanılmasının Sonuçları ve Yaptırım Kavramı |
Anlatım, Tartışma |
11 |
Literatür tarama |
Haksız Fiil, Tazminat, Sebebsiz Zenginleşme ve Yapılan işlemlerin Sıhhati |
Anlatım, Tartışma |
12 |
Literatür tarama |
Kanunların Uygulanması, Yorumu ve Yöntemleri |
Anlatım, Tartışma |
13 |
Literatür tarama |
Anayasa, Ceza, İdare ve Devletler Hukukuna ilişkin genel değerlendirmeler |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Literatür tarama |
Medeni, Borçlar, Ticaret,İş ve İcra İflas Hukukuna ilişkin genel değerlendirmeler |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Literatür tarama |
Sözleşme Kavramı ve Yüksek Mahkeme Karar İncelemesi |
Anlatım, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Anayasa ve İlgili Kanunlar |
Yüksek Mahkeme (Yargıtay) İçtihatları, |
Bilimsel Makaleler |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
1 |
13 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
12 |
2 |
24 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
20 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
2 |
5 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
151 |
|
Genel Toplam |
151 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|