TR EN

KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY310 KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYON 6 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dolaşım ve solunum sistemi problemlerinin tanımak, uygun değerlendirmek ve fizyoterapi yaklaşımlarının seçimine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının patofizyolojisi, rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme yöntemleri, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Pulmoner rehabilitasyonla ilgili temel kavramları açıklar.
Kardiyak rehabilitasyonla ilgili temel kavramları açıklar.
Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının klinik özelliklerini açıklar.
Solunum ve dolaşım sistemi sorunları olan hastaları fiziksel, fizyolojik ve fonksiyonel açıdan inceler.
Solunum ve dolaşım sorunları olan hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web tabanlı araştırma Pulmoner Rehabilitasyonla İlgili Temel Kavramlar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web tabanlı araştırma Obstrüktif Akciğer Hastalıklarının Patofizyolojisi ve Rehabilitasyonu Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web tabanlı araştırma Restriktif Akciğer Problemlerinin Patofizyolojisi ve Rehabilitasyonu Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web tabanlı araştırma Pulmoner Rehabilitasyonda Değerlendirme Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web tabanlı araştırma Solunum Egzersizleri, Solunum Eğitimi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web tabanlı araştırma Akciğer Hijyeninin Sağlanması Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web tabanlı araştırma Yoğun Bakımda Pulmoner Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web tabanlı araştırma Major Kalp Hastalıklarıyla İlgili Temel Bilgiler Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web tabanlı araştırma Kardiyovasküler Değerlendirme ve Elektrokardiyografi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web tabanlı araştırma Erken Dönem Kardiyak Rehabilitasyon Programı Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web tabanlı araştırma Kardiyovasküler Hastalıklarda Kullanılan Egzersiz Testleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web tabanlı araştırma Kardiyak Rehabilitasyonda Ev Egzersiz Eğitimi ve Dış Hasta Programı Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web tabanlı araştırma Periferik Damar Hastalıklarında Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web tabanlı araştırma Kardiyak Rehabilitasyonda Hasta Eğitimi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Uzun M. (2014). Kardiyak ve Pulmoner Rehabilitasyon. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi.
American Association of Cardiovascular and Pulmonary Rehabilitation. (2011). Guidelines for Pulmonary Rehabilitation Programs. Champaign, IL: Human Kinetics.
Karaduman.A. ,Yılmaz Ö. (2016). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Pelikan Kitabevi.
American Association of Cardiovascular and Pulmonary Rehabilitation. (2016). Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention programs. Champaign, IL: Human Kinetics.
Thow M. (2006). Exercise Leadership in Cardiac Rehabilitation: An Evidence-Based Approach. Singapore: Wiley.
Main E., Denehy H.(2016). Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Paediatrics. London: Elsevier.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
5
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
5
2
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
4
2
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
3
2
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
5
3
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
5
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
3
3
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 7 1 7
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 7 1 7
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 5 10
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 1 5 5
TOPLAM 64 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0