Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
FTY309 |
KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM |
5 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Aile, kadın, fetüs ve yenidoğan sağlığının değerlendirilmesi, geliştirilmesi, korunması ve sürdürülmesi konularında bilgi, beceri ve problem çözme yeteneği kazanmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Kadın sağlığı ve kadın sağlığını etkileyen sosyal ve kültürel faktörler, üreme sisteminin anatomi ve fizyolojisi ve doğum süreci. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Üreme organlarının anatomik ve fonksiyonel anomalilerini açıklar. |
Doğum sürecini sınıflandırır. |
Üreme sisteminin anatomi ve fizyolojini açıklar. |
Kadın sağlığı ve kadın sağlığını etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri ilişkilendirir. |
Üreme sağlığı ve aile planlamasını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Taraması |
Ders İçeriğinin Anlatılması |
Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
2 |
Literatür Taraması |
Kadın Sağlığının Önemi |
Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
3 |
Literatür Taraması |
Üreme Sağlığının Anatomi ve Fizyolojisi |
Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
4 |
Literatür Taraması |
Farklı Hastalarda Klinik Uygulamalar |
Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
5 |
Literatür Taraması |
Riskli Gebelikler |
Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
6 |
Literatür Taraması |
Doğum Eylemi |
Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
7 |
Literatür Taraması |
Yenidoğan Fizyolojisi |
Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Taraması |
Genel Tekrar |
Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
10 |
Literatür Taraması |
Puerperal Dönem ve Riskli Durumlar |
Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
11 |
Literatür Taraması |
Aile Planlaması |
Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
12 |
Literatür Taraması |
Üreme Sistemleri Enfeksiyonları ve Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar |
Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
13 |
Literatür Taraması |
Üreme Organının Anatomik ve Fonksiyonel Anomalileri |
Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
14 |
Literatür Taraması |
Üreme Sistemi Kanserleri |
Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
15 |
Literatür Taraması |
Genel Tekrar |
Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Bo K., Berghmans B., Morkved S., Van Kampen M.(2007), Evidence-Based Physical Therapy for the Pelvic Floor, ISBN:9780443101465. |
Stephenson RG., O'Connor LJ.(2000), Obstetric and Gynecologic Care in Physical Therapy, USA, ISBN:1556424159. |
Mantle J., Haslam J., Barton S.(2004), Physiotherapy in Obstetrics and Gynaecology, ISBN: 0750622652. |
Földi M., Földi E.(2012), Földi's Textbook of Lymphology: for Physicians and Lymphedema Therapists, SBN-13: 978-0723436461 ISBN 10: 0723436460 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
4 |
56 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
2 |
13 |
26 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
2 |
11 |
22 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
34 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|