TR EN

DEĞİŞİM YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ULT310 DEĞİŞİM YÖNETİMİ 6 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin temel amaçları, başarılı değişim yönetimi için yetenekler kazandırmak ve işletmelerin ve çalışanların değişiminin başarılı bir şekilde yönetilmesi için bilgileri aktarmaktır.
İçerik: Bu ders kapsamında değişim ve örgütsel değişim kavramları, örgütsel değişimin nedenleri, küreselleşme ve örgütsel değişim, iç ve dış çevre koşullarındaki değişim, örgütsel değişim yönetimi, örgütsel değişim yönetiminde değişime direnme ve örnek olay çalışmaları anlatılmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Değişimi yönetimine ilişkin bilgileri kullanarak başarılı bir değişim yöneticisi ve değişim lideri olma bilgi ve becerisini kazanır.
Değişim ve değişim yönetimini kavramlarını öğrenir ve işletmeler için taşıdığı önemi kavrar.
İşletmeleri etkileyen değişim faktörlerini öğrenir ve önceki değişim faktörleri ile günümüz değişim faktörlerini karşılaştırır.
Değişim mühendisliği, toplam kalite yönetimi öğrenen örgütler, örgüt geliştirme gibi teknikler hakkında bilgi sahibi olur ve nasıl kullanıldıklarını öğrenir.
Değişimin önündeki oldukça önemli bir sorun olan değişime direnme ve direnmeyle başa çıkma yöntemlerini öğrenir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma,literatür tarama Değişime ve Örgütsel Değişime Giriş Konu anlatımı ve tartışma
2 Okuma,literatür tarama Değişim nedenleri Konu anlatımı ve tartışma
3 Okuma,literatür tarama Değişim yönetimi Modelleri ve Süreçleri Konu anlatımı ve tartışma
4 Okuma,literatür tarama Değişim ve Liderlik Konu anlatımı ve tartışma
5 Okuma,literatür tarama Değişim ve Vizyon Konu anlatımı ve tartışma
6 Okuma,literatür tarama Değişime Direnme Konu anlatımı ve tartışma
7 Okuma,literatür tarama Değişime Açıklık Konu anlatımı ve tartışma
8 - ARA SINAV -
8 Okuma,literatür tarama Grup çalışması, Örnek olay: Değişim ve Liderlik Konu anlatımı ve tartışma
10 Okuma,literatür tarama Grup çalışması, Örnek olay: Değişim ve Şirket kültürü Konu anlatımı ve tartışma
11 Okuma,literatür tarama Grup çalışması, Örnek olay: Değişim ve Çevre Konu anlatımı ve tartışma
12 Okuma,literatür tarama Grup çalışması, Örnek olay: Değişim ve Bilgi Yönetimi Konu anlatımı ve tartışma
13 Okuma,literatür tarama Grup çalışması, Örnek olay: Değişim ve öğrenen organizasyon Konu anlatımı ve tartışma
14 Okuma,literatür tarama Grup çalışması, Örnek olay: Değişim ve İnovasyon, yetenek yönetimi Konu anlatımı ve tartışma
15 Okuma,literatür tarama Genel Tekrar Konu anlatımı ve tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Change in Management and Change Management Techniques, P. Tunçer
Change Management, A. Luecke

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Koruyucu, geliştirici, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
0
2
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 15 45
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 10 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 151
Genel Toplam 151
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0