TR EN

İLETİŞİM ETİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS414 İLETİŞİM ETİĞİ 8 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İletişim, iletişimin meslekteki yeri ve önemi ile meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İletişimle ilgili temel kavramlar; medya meslek etiği çalışmaları, mesleki etik kuralları ve mesleğe ilişkin etik kararların verilmesi, kitle iletişim araçlarının konumu ve yayın ilke esasları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Etik kavramını tanır ve medya ortamındaki önemini tartışır.
İş hayatında edindiği görevlerde meslek etiğini uygular.
Verilen örneklerdeki etik türlerini sınıflandırır.
Meslek hayatında karşılaştığı mesleki yozlaşma ve etik dışı davranışların sonuçlarını tahmin eder.
Karşılaştığı bir olayı mesleki etik uygulamaları çerçevesinde açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Grup araştırması Etik nedir? Etik tanımı, iletişim etiği açıklaması, mahremiyet ve etik Anlatım,grup çalışması
2 Literatür tarama, Grup araştırması Etiğin tarihsel gelişimi Anlatım,grup çalışması
3 Literatür tarama, Grup araştırması İletişim ve iletişimin temel özellikleri Anlatım,grup çalışması
4 Literatür tarama, Grup araştırması Etik İlkeleri Anlatım,grup çalışması
5 Literatür tarama, Grup araştırması Basında Etik Anlatım,grup çalışması
6 Literatür tarama, Grup araştırması Basında Etik Anlatım,grup çalışması
7 Literatür tarama, Grup araştırması Türkiye'de basının tarihsel gelişimi Anlatım,grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması Türk basınında etik Anlatım,grup çalışması
10 Literatür tarama, Grup araştırması Televizyon habercilğinde etik Anlatım,grup çalışması
11 Literatür tarama, Grup araştırması Halkla ilişkilerde etik Anlatım,grup çalışması
12 Literatür tarama, Grup araştırması Reklamcılık ve etik Anlatım,grup çalışması
13 Literatür tarama, Grup araştırması Sanal uzay ve etik Anlatım,grup çalışması
14 Literatür tarama, Grup araştırması İletişim etiğinin eleştirisi Anlatım,grup çalışması
15 Literatür tarama, Grup araştırması Genel Değerlendirme-Sınava Hazırlık Anlatım,grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Uzun,R.,(2016).İletişim Etiği.Ankara: Dipnot Yayınları
Işık, M.(Ed.) (2013). İletişim ve Etik. KONYA: EĞİTİM.
Konular hakkında akademik makaleler
Arvas,S.İ., (2014) Türk Basınında Etik ve Özdenetim. İstanbul:Beta Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Koruyucu, geliştirici, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
5
2
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 8 3 24
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 1 10 10
Seminer 1 10 10
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0