Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY308 | ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİ | 6 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Onkoloji hemşireliği temel kavramları ve hemşirelik bakımınında kanıt temelli yaklaşımlara ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Kanserin Tanımı ve Sınıflandırılması, Epidemiyoloji, Kanserogenezis, Risk Faktörleri, Tanılama Yöntemleri, Erken Tanılama ve Önlemede Hemşirenin Rolü, Semptom Yönetimi, Tedavi Yönetimi, Kemoterapi ve Hemşirelik Yaklaşımı, Radyoterapi ve Hemşirelik Yaklaşımı, Kemik İliği Depresyonu ve Hemşirelik Yaklaşımı, Mukozit ve Hemşirelik Yaklaşımı, Bulantı - Kusma ve Hemşirelik Yaklaşımı, Beslenme ve Hemşirelik Yaklaşımı, Kanserli Hastanın Rehabilitasyonu. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hücre yapısını inceler. |
Tümör sınıflandırma sistemini tanımlar. |
Kanser risk faktörlerini açıklar. |
Tedavi yöntemlerine göre, hastanın özel bakım gereksinimlerini tanımlar. |
Onkoloji hastasını değerlendirir. |
Onkoloji hastasının gereksinim duyduğu hemşirelik bakımını uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kanserin Tanımı ve Sınıflandırılması, Ülkemizde ve Dünyada Epidemiyolojisi | Anlatım |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kanserogenezis | Anlatım |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Risk Faktörleri | Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tanılama Yöntemleri | Anlatım |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Erken Tanılama ve Önlemede Hemşirenin Rolü | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Semptom Yönetimi | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tedavi Yöntemleri | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kemoterapi ve Hemşirellk Yaklaşımı | Anlatım |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Radyoterapi ve Hemşirellk Yaklaşımı | Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kemik İliği Depresyonu ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Mukozit ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Bulantı-Kusma ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım, Vaka Çalışması |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Beslenme ve Hemşirelik Yaklaşımı | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kanserli Hastanın Rehabilitasyonu | Anlatım, Vaka Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Smeltzer SC, Bare BG: Medical Surgical Nursing. Lippincott, 9th Edition, 2000. |
Yarbro CH, Frogge MH, Goodman M: Cancer Nursing: Principles And Practice (Jones and Bartlett Series in Oncology), 2005. |
Lewis SL, Heitkemper MM, Dirksen SR, O'Brien PR. Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems, 2007. |
Langhorne M, Fulton J, Otto SE: Oncology Nursing. 2007. |
Can G: Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi. Pharma Publication Planning, 2007. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Koruyucu, geliştirici, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
5 | |||||
2 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |