Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT208 | HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI VE ÖRNEK OLAYLAR | 6 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin yaşanmakta olan veya geçmişte yaşanmış olaylar yardımıyla halkla ilişkiler uygulama ve kampanyalarını analiz edebilmeleri amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ders; özel şirketler, sendikalar, belediyeler, sivil toplum örgütleri, hastaneler, medya ve kamu kuruluşlarının uygulamalarının analizi; geçmiş halkla ilişkiler uygulamalarındaki doğruların ve yanlışların tartışılması; stratejik planlamanın öneminin açıklanması; halkla ilişkilerin etkileşim içinde olduğu alanların kampanyalarda kullanımının örneklenmesi gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Halkla ilişkiler uygulama adımlarının tamamını eksiksiz olarak listeleme |
Örnek olaylar üzerinden halkla ilişkiler kampanyalarının medya ile bağlantısını anlatma |
Halkla ilişkiler uygulamalarındaki basamakları listeleme |
Halkla ilişkiler tarihindeki önemli örnek uygulamalara bakarak uygulamaların etkinliğini özetleme |
Bir örnek olay üzerinden halkla ilişkiler kampanyalarında hedef kitlenin önemini açıklama |
Örnek olaylar üzerinden stratejik planlamanın önemini açıklama |
Halkla ilişkiler kampanyalarının sahip olması gereken özelliklerden en az 3’ünü listeleme |
Örnek olaylar üzerinden halkla ilişkiler kampanyalarındaki eksiklikleri analiz etme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Halkla İlişkiler Ve Genel Hatlarıyla Uygulama Alanları | Anlatım,Tartışma |
2 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Halkla İlişkiler Modelleri, Kurum İçi ve Dışı İletişim | Anlatım,Tartışma |
3 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Stratejik İletişim Yönetimi | Anlatım,Tartışma |
4 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Sistemde Merkezi Unsur Olarak Ajans | Anlatım,Tartışma |
5 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Ajanslarda İş Yapış Teknikleri ve Müşteri Profilleri | Anlatım,Tartışma |
6 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Pazarlama Halkla İlişkileri | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
7 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Genel Tekrar | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Etkinlik Kavramı ve Etkinlik Türleri | Anlatım,Tartışma |
10 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Etkinlik Planlama, Uygulama | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
11 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Etkinlik Planlama, Uygulama ve Değerlendirme | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
12 | Literatür taraması Örnek inceleme | Planlamada Medya İlişkileri | Anlatım,Tartışma |
13 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Protokol ve Yönetimi | Anlatım,Tartışma |
14 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Örnek İncelemeleri | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
15 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Genel Tekrar | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yılmaz R.A. (2010). Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar. Eskişehir: Açıköğretim Üniversitesi Yayınları |
Pakson, A. Ç. (1999). Türkiye’de Halkla İlişkiler Uygulamaları. ROTA Yayınları |
Aydede, C. (2005). Halkla Ilişkiler Uygulamalari ve Örnek Olaylar. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları |
Seitel, F. P. (2016). Halkla İlişkiler Uygulaması. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Center, A. H., Jackson, P., Smith, S., Stansberry, F. R. (2008). Public relations practices: Managerial case studies and problems. Pearson Prentice Hall. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal hizmetler alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
2 | |||||
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal hizmetler alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal hizmetler alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
|
3 | |||||
2 |
Sosyal hizmetler ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal hizmetler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
|
3 | |||||
2 |
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4 | |||||
2 |
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4 | |||||
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal hizmet alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
|
3 | |||||
2 |
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek, ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
3 | |||||
2 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
2 | |||||
3 |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 11 | 2 | 22 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 10 | 30 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |