Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UAD305 | DİJİTAL ÇAĞDA SİYASAL DAVRANIŞ VE SOSYAL KİMLİK / DAVRANIŞ UZMANLIK | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF ÖNDER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin temel amacı; dijital çağda siyasi davranışa etki eden siyasileşme, siyasi katılım, Sosyo-kültürel nedenler gibi siyasi davranışın oluşumunda etkili olan faktörler ile siyasi davranış arasındaki ilişkiyi ele almaktır. Farklı seçmen davranış modelleri ile kamuoyu yapıları, sosyal kimlik, sosyal medya, dinamikleri farklılaşan toplumsal hareketlerin siyasal davranış ve seçmen davranışı üzerindeki etkilerinin analizi dersin diğer amaçları arasında yer almaktadır. Bu derste ayrıca, yenilikçi öğretim yöntemlerinin kullanılması, proje üretme ve sunma becerisi ve motivasyonunun kazandırılması, öğrencilerin problemlere disiplinler arası bakış açısıyla yaklaşmalarının sağlanması, karşılıklı fikir ve tecrübe paylaşımının teşvik edilmesi ve öğrencilerin hayat boyu öğrenme süreçlerine katkı sağlanması hedeflenmektedir. |
İçerik: | Siyasi Davranışı Belirleyen Faktörler, Sosyal Kimlik ve Siyaset, Siyasi Sosyalleşme Süreçleri ve Kurumları, Dijital Çağda Yeni Toplumsal Hareketler, Yeni Seçmen Profili ve Seçmen Davranışı, Seçim Kampanyaları, Siyasal İletişim, Sosyal Medya, Kamuoyu Yapıları Dijital Çağda Siyasal Katılma, Olağan Dışı Siyasal Katılma gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Siyasi davranış ve siyasal iletişim ile ilgili temel kavramları ifade eder. (Tell) |
Dijital çağda siyasal katılım, siyasal davranış, siyasi sosyalleşme ve bu süreçler üzerinde yeni medya etkisi konularını açıklar. (Explain ) |
Kişilik ve siyaset ilişkisi ile farklı siyasi katılım türlerini tanımlar.(Identify) |
Farklı toplumlarda seçim davranışlarının ve tercihlerinin sosyal ve kültürel nedenlerini ifade eder. (Tell) |
Siyasi davranışa ilişkin kavramları siyasi gelişmeleri açıklamaya yönelik olarak kullanır. (Use) |
Seçmenlerin oy verme davranışını etkileyen faktörleri analiz eder. (Analyze) |
Yeni toplu hareketleri ve olağan dışı siyasi katılım örneklerini analiz eder (Analyze) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Siyasi Davranışı Belirleyen Faktörler; Duygular, Tutumlar, Davranışlar, Siyasal Kültür, Siyasal Sistem algısı ve Siyasal Katılma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Kişilik, Kimlik, Sosyal Kimlik ve Siyaset | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Siyasi Davranışın Gelişimi: Siyasi Sosyalleşme Süreçleri ve Kurumları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Grupların Psikolojisi ve Toplumsal Hareketler, Dijital Çağda Yeni Toplumsal Hareketler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Oy Verme Davranışı Kuramları (Psikolojik, Sosyolojik, Rasyonel yaklaşımlar) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Yeni Seçmen Profili ve Seçmen Davranışı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Seçim Kampanyaları ve Seçimler: Seçilmiş Örnekler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Film İzleme: The Great Hack, Human filmlerinin izlennmesi | The Great Hack (Filmden replikler izleme ve tartışma) | İzleme, anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
10 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Siyasal İletişim, Siyasal Davranış, Yeni Medya ve Sosyal Medya | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Kitaptan ilgili bölümün ve hazırlanan ön notun okunması | Kamuoyu Yapıları (Seçmen Anketlerine Dönük Bir Uygulama-Saha Araştırması Uzman Sunumu) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Seçilmiş seçim araştırmaları okuması | Bir Araştırma Şirketi Ziyareti/Sunumu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Kitaptan ilgili bölümün ve hazırlanan ön notun okunması | Bir Başarılı Dijital Siyasal Kampanya Örneği: Barack Obama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
14 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Dijital Çağda Siyasal Katılma; (Olağan ve Olağan Dışı Siyasal Katılma Ayrımı) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
15 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Olağan Dışı Siyasal Katılma Örnekleri: Wall Street'i işgal et, Gezi Parkı, Arap Baharı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Halis Çetin, Levent Görüşük (2015), Siyaset Psikolojisi, Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
Cottam M. vd. L. (2017) Siyaset Psikolojisine Giriş, Çev: Mesut Şenol, BB101 Yayıncılık |
Doğan A. (2017). Türkiye’de Siyasal İletişim ve Siyasal Davranış, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Çakmak E. K. (2008) Siyasal İletişim İdeoloji ve Medya İlişkisi Kriter Yayınları |
Solak, N., Sümer N. (2015) Politik Sistem Algısı ve Duygular, Siyaset Psikolojisi I. Cilt (içinde) (Ed. Gümüş Ö.D.), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Güldü, Ö. (2019) Kişilik ve Siyaset: Büyük Beş Kişilik Özellikleri ile Siyasal Tutum ve Davranışlar Arasındaki İlişkiler, Siyaset Psikolojisi 2. Cilt (içinde) (Ed. Gümüş Ö.D.), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Yalçın, Ö. (2019) Siyasal Toplumsallaşma, Siyaset Psikolojisi 2. Cilt (içinde) (Ed. Gümüş Ö.D.), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Acar Y.G. (2019) Grupların Politik Psikolojisi, Siyaset Psikolojisi 2. Cilt (içinde) (Ed. Gümüş Ö.D.), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Pakhuylu, S. (2015), Politik İletişim, Kamuoyu ve Medya, Siyaset Psikolojisi I. Cilt (içinde) (Ed. Gümüş Ö.D.), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayıp, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulama bilgisine sahiptir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji biliminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlama becerisine sahiptir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji mesleğini, etik kurallara bağlı, multidisipliner yaklaşımı özümsemiş, çağdaş tıp kuralları doğrultusunda sağlıklı ve/veya sorunları olan gruplar için gerekli tarama programlarını hazırlama, uygulama, işitme ve denge sorunu bulunan hastaları değerlendirme, sorunlarını tespit etme, uygun re/habilitasyon programlarını hazırlama, gereksinim duyulacak araçları (işitme cihazı, implantlar, FM sistem, vs) belirleme, bunların uygun şekilde ayarlamasını yapma ve kullanılması için gerekli re/habilitasyon programlarını hazırlama ve uygulama becerilerine sahiptir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel tıp alanları ile işbirliği yapar.
|
||||||
2 |
İlgili uzman tarafından yönlendirilmiş işitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapar ve yorumlar, ihtiyacı durumunda diğer bölümlerden konsultasyon ister.
|
||||||
3 |
İşitme kaybı olan ve işitme cihazı endikasyonu olan hastalara işitme cihazı tespit etmek, uygulamak ve işitme cihazını hastanın işitme kaybına uygun şekilde ayarlama yapmaktan sorumludur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pediatrik Odyoloji, Geriartrik Odyoloji, Endüstriel Odyoloji, Rehabilitatif Odyoloji, Elektrofizyolojik Ölçümler, Vestibuler Bozukluklar, Vestibuler Rehabilitasyon, İşitme Cihazları, İmplantlar gibi alanlarda uzmanlaşabilir.
|
||||||
2 |
Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adli makamlar ile özel ve devlet kurumları nezdinde alanıyla ilgili bilirkişilik görevlerini yerine getirir.
|
||||||
2 |
Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapar ve gürültü seviyesinin azaltılması için yapılması gereken çevresel modifikasyonların düzenlenmesi için gürültü kontrol programlarının uygulanmasında ekip içinde yer alarak, bireysel koruyucuları tespit ederek uygulamasını yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alır.
|
||||||
2 |
Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlar. Bilgiye dayalı yeni yöntemlerin ve programların geliştirilmesi için temel ve uygulamalı araştırmaların planlanması ve yürütülmesi; değerlendirme ve rehabilitasyon yaklaşımlarının etkinliğini belirleyerek; diğer meslek grupları ve halk ile çalışma sonuçlarını paylaşır, mesleki ve teknik standartların geliştirilmesine katkıda bulunur.
|
||||||
3 |
İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 3 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |