TR EN

DİJİTAL PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT409 DİJİTAL PAZARLAMA 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ARİF ÖNDER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin küreselleşen piyasada dijital pazarlama hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders kapsamında, öğrencilerin, dijital platformlara ve dijital pazarlama kampanya yönetimine hakim olabilmelerini sağlayacak markalama öğeleri ve interaktif bir site oluşumu, mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimler gibi farklı konular incelenmektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersin sonunda öğrenciler, medya, ajans ve reklamcılık sektörlerindeki yenilikçi gelişmeleri yorumlar.
Bu dersin sonunda öğrenciler,markaların ihtiyaç duyacağı dijital pazarlama planlarını oluşturur.
Bu dersin sonunda öğrenciler,dijital platformları öğrenerek daha etkin pazarlama kampanyaları üretir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatürün Okunması Ders konularına genel bakış. Online uzaktan eğitim
2 Literatürün Okunması Internet devri: Internet kullanımıyla birlikte yaşantımızda, ilişkilerimizde ve tüketimimizde yaşanan değişimler. Online uzaktan eğitim
3 Literatürün Okunması Medyanın gelişimi ve yeni eğilimler. Online uzaktan eğitim
4 Literatürün Okunması Dijital medyada mecra kullanımında temel bilgiler: Zengin medya, advergaming, banner reklamları, vb, Online uzaktan eğitim
5 Literatürün Okunması Sosyal ağlar: Windows Live, Facebook, Twitter, Friendfeed ve Youtube. Online uzaktan eğitim
6 Literatürün Okunması İçerik yaratma ve bir web sitesinin temel özellikleri. Online uzaktan eğitim
7 Literatürün Okunması Markalama öğeleri ve interaktif bir site oluşumu. Online uzaktan eğitim
8 - ARA SINAV -
9 Literatürün Okunması E-posta pazarlaması ve stratejileri. Online uzaktan eğitim
10 Literatürün Okunması Dijital pazarlama ve markalama: Markanın online olmasının önemi. Online uzaktan eğitim
11 Literatürün Okunması Başarılı yerel ve global kampanyalar. Online uzaktan eğitim
12 Literatürün Okunması Arama ve arama motoru pazarlaması. Online uzaktan eğitim
13 Literatürün Okunması Mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimler. Online uzaktan eğitim
14 Literatürün Okunması Sosyal medya dinamikleri: Blog’lar, viral, advertgaming, online seeding. Online uzaktan eğitim
15 Literatürün Okunması Dijital ortamda bütünleşik pazarlama iletişiminin yönetimi Online uzaktan eğitim
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özmen,Ş. (2009). E- Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayıp, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulama bilgisine sahiptir.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Odyoloji biliminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlama becerisine sahiptir.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Odyoloji mesleğini, etik kurallara bağlı, multidisipliner yaklaşımı özümsemiş, çağdaş tıp kuralları doğrultusunda sağlıklı ve/veya sorunları olan gruplar için gerekli tarama programlarını hazırlama, uygulama, işitme ve denge sorunu bulunan hastaları değerlendirme, sorunlarını tespit etme, uygun re/habilitasyon programlarını hazırlama, gereksinim duyulacak araçları (işitme cihazı, implantlar, FM sistem, vs) belirleme, bunların uygun şekilde ayarlamasını yapma ve kullanılması için gerekli re/habilitasyon programlarını hazırlama ve uygulama becerilerine sahiptir.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel tıp alanları ile işbirliği yapar.
4
2
İlgili uzman tarafından yönlendirilmiş işitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapar ve yorumlar, ihtiyacı durumunda diğer bölümlerden konsultasyon ister.
3
3
İşitme kaybı olan ve işitme cihazı endikasyonu olan hastalara işitme cihazı tespit etmek, uygulamak ve işitme cihazını hastanın işitme kaybına uygun şekilde ayarlama yapmaktan sorumludur.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pediatrik Odyoloji, Geriartrik Odyoloji, Endüstriel Odyoloji, Rehabilitatif Odyoloji, Elektrofizyolojik Ölçümler, Vestibuler Bozukluklar, Vestibuler Rehabilitasyon, İşitme Cihazları, İmplantlar gibi alanlarda uzmanlaşabilir.
3
2
Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunur.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adli makamlar ile özel ve devlet kurumları nezdinde alanıyla ilgili bilirkişilik görevlerini yerine getirir.
4
2
Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapar ve gürültü seviyesinin azaltılması için yapılması gereken çevresel modifikasyonların düzenlenmesi için gürültü kontrol programlarının uygulanmasında ekip içinde yer alarak, bireysel koruyucuları tespit ederek uygulamasını yapar.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alır.
3
2
Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlar. Bilgiye dayalı yeni yöntemlerin ve programların geliştirilmesi için temel ve uygulamalı araştırmaların planlanması ve yürütülmesi; değerlendirme ve rehabilitasyon yaklaşımlarının etkinliğini belirleyerek; diğer meslek grupları ve halk ile çalışma sonuçlarını paylaşır, mesleki ve teknik standartların geliştirilmesine katkıda bulunur.
4
3
İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapar.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 13 3 39
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0