Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY411 | PİLATES II | 7 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MUHAMMED MÜCAHİT KARAKAŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Kapsamlı pilates anatomisi, pilates ve reformer level 2 tekniklerinin modiifikasyonlarının öğretim uygulamaları öğretilmesı.Posturel bozuklukların kavranması..tekniklerin modifikasyonlarının öğretilmesi. |
İçerik: | Level 2 mat ve reformer egzersizlerini,uygulama ve öğretebilme becerisi kazanır. Postür analizi yapabilme becerisi edinir.Omurga deformasyonları hakkında bilgi sahibi olur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Pilates branşına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Level 2 Mat egzersizlerinin yapılış amaçlarını kavrar. |
Level 2 Mat egzersizlerini uygular. |
Level 2 Reformer egzersizlerinin yapılış amaçlarını kavrar ve uygular. |
Level 2 mat ve reformer egzersizlerini öğretme becerisi kazanır.Postür analizi yapabilme becerisi edinir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Pilates salonu kullanma kuralları, pilates branşına ilişkin temel kavramlar, kullanılan malzemenin standartları, pilates branşı ile diğer branşların fiziki farklılıklar. | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Teorik: Pilates branşı tarihi, prensipleri, hareket ilkeleri, Pilates eğitmen standartları, öğretme teknikleri ve becerileri, Pilateste kullanilan cihazlar.pikates eğitmeni ve sahip olması gereken özellikler. Uygulama: Pilates nefes alıştırmaları, vücut pozisyonu ve pelvis konumu | Anlatım, soru-cevap yöntemi, görsel sunum |
3 | Video izleme ve kitap bölümü okuma | Teorik: Nefes, Solunum kasları, omurganın konumu, iskelet sistemi ve postür, postür bozuklukları, Pelvis konumu, abdominal kas sistemi, pilates hareketi prensiplerin tekrarlanıp hareketlerin uygulanması, pilates prensiplerinin tekrarlanması, Uygulama: Mat1 haraketlerinin tekrarlanması, Pilates nefes alıştırmaları, vücut pozisyonu ve pelvis konumu | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi |
4 | Video izleme | Teorik: Nefes, Omurganın doğal pozisyonu, Omurganın yapısı, yaygın omurga problemleri. Uygulama: Level-II mat egzersizleri, başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler, Reformer 1 hareketlerinin tekrarlanması. | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
5 | Video izleme ve kitap bölümü okuma | Teorik: Uygulanan hareketlerin tekrarı, Omurga problemleri olan bireylerle çalışma prensipleri. Uygulama: Nefes çalışmalarının tekrarı, Level-II mat egzersizleri devamı. | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
6 | Video izleme | Teorik: Omurga problemleri, skolyoz, skolyoz çeşitleri ve dikkat edilmesi gereken noktalar. Uygulama: Reformer 2 egzersizleri , kontrol noktaları, amaçları, modifikasyonları, alınacak önlemler | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
7 | Video izleme | Teorik: Omuz probleri, rotator cuff kaslarının önemi, güçlendirme çalışmaları, esneklik ve ekrem hareket genişliği için yapılması gerekenler. Uygulama: Mat 1 -2 , Reformer 1-2 egzersizlerinden sağlıklı yada çeşitli kısıtlılığı olan bireyler için oluşturulacak ders modelleri. | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme ve kitap bölümü okuma | Teorik: Reformer 3 hareketleri hakkında bilgi Uygulama: Long box double leg kick,teaser,horseback,swan,grosshoper,rocking-rowing back1round back,flat back-long spine massage hareket çalışmaları. | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
10 | Video izleme | Teorik: Reformer 3 hareketleri devamı. Uygulama: Jacknifr-thigh stretch-tendon stretch-long back stretch(slide-)-snake-twist-control front facing carriage ,facing ceileng-star/Side support-splist hareket çalışmaları. | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
11 | Video izleme | Teorik: Ladder barrel,contour barrel,Clara step barrel,Doğu yakası step barrel,pilates arc tanıtımı farklılıkları. Uygulama:Lib abdominal series,reach,Side stretch/sit up,teaser forward&reverse, scissors,bicycle,circles,helicopter, swimming,swan,grossopper hareket çalışmaları. | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar uygulama çalışmaları |
12 | Video izleme ve kitap bölümü okuma | Teorik: Sakroiliak eklemi, problemleri ve egzersiz prensipleri. Uygulama: Ladder barrel(short box) abdominal series,clim a tree,side sit up,horseback,kat backs,swan dive,ladder barral stretch hareketleri. | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi |
13 | Video izleme | Teorik: Trapez cadillac tanıtımı ve kullanımı, yayların kullanımı ve emniyeti. Uygulama: Uppers arm,rolldown,obligue rolldown,advanced situp,leg springs supine,pulldown-,single leg hamstring pull,diomond leg rowers,Frig,scissors,circles,walking,bicycle,Side series,push through seadet front,circles,saw,cat sitting hareket çalışmaları. | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi |
14 | Video izleme | Teorik: Karma pilates aletleri ve egzersiz prensipleri. Uygulama: Reformer, barrel, chair,trapez cadillac uygulamaları. | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi |
15 | Video izleme | Teorik: Karma pilates aletleri ve egzersiz prensipleri. Uygulama: Reformer, barrel, chair,trapez cadillac uygulamaları. | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, uygulama yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Geweniger, V. ve Bohlander, A. (2017). Pilates-Eğitmenler İçin El Kitabı. Çev. Ed. Baltacı, G., ve Aytar, A. Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
Villa, U. (2013). Pilates & Fitness. Alfa Yayıncılık, İstanbul. |
Ellsworth, A. (2017). Pilates Anatomisi. Akılçelen Kitaplar, İstanbul. |
George, A. (2010). Intermediate Matwork. Centerworks, Washington. |
Herman, E. (2007). Pilates Reformer. A Manual For Pilates Instructors & Serious Pilates Students. Ellie Herman’s Books, USA. |
Herman, E. ( 2007). Pilates Cadillac. A Manual For Pilates Instructors & Serious Pilates Students. Ellie Herman’s Books, USA. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
|
4 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
3 | |||||
2 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
4 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
3 | |||||
4 |
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
3 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
3 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
2 | |||||
3 |
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |