Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY417 | HALK OYUNLARI II | 7 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, bir halk oyunu gösterisini sahnelenmek üzere tüm yönleriyle hazırlama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Halk oyunlarında sahne düzenlemesi (koreografi) ileri teknikleri, Halk oyunlarında kullanılan müziklerin melodik yapısının ve oyunların ritmik yapılarının analizi, halk oyunlarında öğretim yöntemleri, halk oyunlarında antrenman programı hazırlama, Belirlenen yöre oyunlarının (horon, harmandalı, karşılama/roman) öğretilmesi ve uygulatılması, Sahne düzenlemesi (koreografi) teknikleri ve uygulamaları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Halk oyunları öğretiminde kullanılan yöntemleri ve ilkeleri açıklar. |
Halk oyunları yöre oyunlarını öğretir. |
Farklı türlere ait yöre oyunlarını ileri düzey teknikle uygular. |
Koreografi çalışmalarında sahne düzenlemesi (koreografi) tekniklerini ileri düzeyde kullanır. |
Halk oyunlarında kullanılan müziklerin melodik yapısını ve oyunun ritmik yapılarını analiz eder. |
Halk oyunları antrenman programlarını inceler, içeriğinin uygunluğunu değerlendirir. |
Bir halk oyunları gösterisini sahnelenmek üzere tüm yönleriyle hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Halk oyunlarında sahne düzenlemesi (koreografi) ileri teknikleri ve uygulama alıştırmaları | Anlatım ve gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
2 | Halk oyunları oyun müziklerinin dinlenmesi ve video izleme | Halk oyunlarında kullanılan müziklerin melodik yapısının ve oyunların ritmik yapılarının analizi, uygulama alıştırmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
3 | Video izleme ve konu ile ilgili okuma yapma | Farklı yörelere ait oyun adımlarının öğretim yöntemleri ve uygulama alıştırmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
4 | Video izleme ve konu ile ilgili okuma yapma | Halk oyunlarında öğretim yöntemleri, farklı özelliklerdeki bireylere öğretmeye yönelik uygulama alıştırmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
5 | Halk oyunları antrenman programlarını inceleme ve derse örnek uygulamalar getirme | Halk oyunlarına ilişkin antrenman programlarının incelenmesi ve program hazırlama uygulamaları | Anlatım ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışmaları |
6 | Performans geliştirmeye yönelik hazırlanan antrenman programlarını inceleme | Halk oyunlarında kuvvet, dayanıklılık, esneklik ve denge özelliklerini geliştirmeye yönelik antrenman programı hazırlama ve uygulama alıştırmaları | Anlatım ve tartışma yöntemi, grup çalışmaları |
7 | Video izleme ve oyun müziğini dinleme | Horon oyun adımlamalarının öğretilmesi ve müzik eşliğinde uygulatılması | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Koreografi çizim çalışmaları ve video izleme | Horon oyunu için müzik eşliğinde sahne düzenlemesi uygulamaları | Grup çalışması ve tekrar yöntemi |
10 | Video izleme ve oyun müziğini dinleme | “Harmandalı” oyun adımlamalarının öğretilmesi ve müzik eşliğinde uygulatılması | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
11 | Koreografi çizim çalışmaları ve video izleme | “Harmandalı” oyunu için müzik eşliğinde sahne düzenlemesi uygulamaları | Grup çalışması yöntemi |
12 | Video izleme ve oyun müziğini dinleme | “Karşılama (roman)” oyun adımlamalarının öğretilmesi ve müzik eşliğinde uygulatılması | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
13 | Koreografi çizim çalışmaları ve video izleme | “Karşılama (roman)” oyunu için müzik eşliğinde sahne düzenlemesi (koreografi) uygulamaları | Grup çalışması ve tekrar yöntemi |
14 | Koreografi çizim çalışmaları ve video izleme | “Harmandalı” ve “Karşılama (roman)” oyunlarının müzik eşliğinde sahne düzenlemesi (koreografi) uygulamaları | Grup çalışması ve tekrar yöntemi |
15 | Koreografi çizim çalışmaları ve video izleme | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Grup çalışması ve tekrar yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ruhi SU(2000). Türk Halk Oyunları, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara. |
Mesude Eğilmez(2006). Gelenekten Geleceğe Halkoyunları, Ütopya Yayınevi, İstanbul. |
Mustafa Kaya (2017). Türk Halk Oyunları - Fiziksel ve Zihinsel Boyutları, Ürün yayınları. |
Troya Folklor Araştırmaları Derneği/Folklor Dergileri http://www.troyafolklor.org/ |
Motif Halk Oyunları Derneği http://www.motifhalkoyunlari.com/motifler/defaulttr.asp?rsm=icsayfalar&ic=dergi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
|
1 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
1 | |||||
2 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
1 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
0 | |||||
4 |
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
3 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
2 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
2 | |||||
3 |
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |