Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY404 | GÜREŞ III | 8 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, güreş sporuna özgü farklı tekniklerin kontra ve savunma becerilerini geliştirmeye yönelik, temel seviyede antrenman planı hazırlayabilecek bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, Türk ve Dünya güreş tarihinde yer alan başarılı sporcular, farklı tekniklere yönelik kontra ve savunma, kontra ve savunma tekniklerine özgü özel öğretim yöntemleri ve güreş sporundaki çeşitli teknik becerileri geliştirmeye yönelik temel seviye antrenman programı hazırlama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Geleneksel güreş türlerini açıklar. |
Güreş sporuna özgü farklı tekniklerin özel öğretim yöntemlerini açıklar. |
Güreş sporuna özgü savunma ve kontra tekniklerine yönelik alıştırmalar yapar. |
Güreş sporuna özgü farklı teknikleri eşli çalışmalarda uygular. |
Güreş sporundaki çeşitli tekniklerin hareket analizini yapar. |
Güreş sporundaki çeşitli teknik becerileri geliştirmeye yönelik antrenman programı hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dünya ve Türk destanlarında güreş Dünyada geleneksel güreş türleri, ve Türk ve Dünya güreş tarihinde yer alan ünlü isimler. | Anlatım ve gösteri yöntemi |
2 | Video izleme | Kol çekip bastırma kontrası teknikleri ve kütük yuvarlama tekniğinin pasif savunması | Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
3 | Video izleme | Burgu, kapan, bravle tekniklerinin uygulaması ve pasif savunma uygulamaları | Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
4 | Video izleme ve yorumlama | Kontra tekniği, çırpma tekniği ve pasif savunma alıştırmaları | Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
5 | Video izleme ve yorumlama | Danabağı tekniği, tek ve çift kıle tekniği ve pasif savunma alıştırmaları | Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Müsabaka izleme ve yorumlama | Tek kol tekniği, Kafa kol tekniği, yer tekniği, ayak kilidi tekniği ve pasif savunma alıştırmaları | Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
7 | Müsabaka izleme ve yorumlama | Bel kündesi, ayak kündesi kontrası ve savunma alıştırmaları | Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Müsabaka izleme ve yorumlama | Sarma tekniği, Çipe tekniği, çangal tekniği ve savunma alıştırmaları | Grup çalışması, eşli çalışmalar ve tekrar yöntemi |
10 | Müsabaka izleme ve yorumlama | El ense, boyunduruk, kravat teknikleri kontrası ve savunma çalışmaları | Anlatım, gösteri ve eşli çalışma yöntemi |
11 | Müsabaka izleme ve yorumlama | Tek salto tekniği, bele girip devirme tekniği, dış kol duruşundan devirme tekniği kontrası savunma alıştırmaları | Anlatım, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
12 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Kontra ve savunma tekniklerine özgü özel öğretim yöntemleri uygulamaları | Anlatım, eşli çalışma, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
13 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Kontra ve savunma tekniklerine özgü özel öğretim yöntemleri örnek alıştırmalar | Anlatım, eşli çalışma, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
14 | Mevcut antrenman programlarını inceleme | Güreş sporundaki çeşitli teknik becerileri geliştirmeye yönelik, temel seviyede antrenman programı hazırlama alıştırmaları | Anlatım, eşli çalışma, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
15 | Mevcut antrenman programlarını inceleme ve müsabaka izleme | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Uygulamalı grup çalışması, eşli çalışmalar ve tekrar yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Pehlivan, D. A. (1984) Çağdaş Güreş Teknikleri, B.T. Genel Müdürlüğü Güreş Federasyonu Ankara |
Uzunca, G. (2013). Serbest Güreş Teknikleri, Özel Matbaacılık Ankara |
Açak, M. (2001). Güreş Öğreniyorum, Kubbe Yayıncılık Malatya |
Cejudo, H., Willenbrock P.J. (2012). Wrestling For Dummies, John Wiley & Sons, New Jersey, US |
Erdem, H. (2013). Doğuşundan Günümüze Kırkpınar, Dahi Yayıncılık Ataşehir/İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
|
2 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
3 | |||||
2 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
3 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
2 | |||||
4 |
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
4 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
3 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
4 | |||||
3 |
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |