TR EN

ZAMAN YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY332 ZAMAN YÖNETİMİ 6 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, zaman yönetimi konusundaki edindiği bilgileri kullanarak iş hayatında ve kişisel yaşamlarında zamanı etkin ve verimli kullanma becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; zaman kavramı, zaman yönetimi kavramı, zaman kullanma davranışları, zamanı etkin kullanma ve zamanı etkin kullanamama, objektif zaman, sübjektif zaman, pareto prensibi, amaç ve önceliklerin belirlenmesi, zaman üretme, zaman tuzakları, hayır diyebilmenin önemi, engelleri aşmak, ertesi güne geçebilmek, zaman ölçüm teknikleri, toplantılarda zaman yönetimi, projelerde zaman yönetimi, zaman ve proje üretim yazılımları, iletişim ve bilgi sistemleri, haftalık planlar ve yıllık planlar konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Zaman ve zaman yönetimi kavramlarını tanımlar ve önemini açıklar.
Objektif zaman ve sübjektif zaman kavramlarını tanımlar.
Pareto prensibini açıklar.
Zamanı etkin ve verimli kullanma tekniklerini uygular.
İş hayatında ve kişisel yaşamındaki faaliyetlerde zamanı etkin ve verimli bir şekilde kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Zaman ve zaman yönetimi ile ilgili temel kavram ve tanımlar Anlatım ve soru-cevap yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Zaman kullanma davranışları ve yöntemleri Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
3 Konu ile ilgili makale okuma Zamanı etkin kullanmanın amacı, önemi ve zamanı etkin kullanamamanın nedenleri Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
4 Literatür tarama Objektif ve sübjektif zaman kavramlarının incelenmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
5 Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma Pareto prensibi kavramının incelenmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
6 Literatür tarama Zaman yönetiminin genel esasları Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
7 Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma Amaç ve önceliklerin belirlenmesi, Zaman üretme prensipleri Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Zaman tuzakları, Hayır diyebilmenin önemi, Engelleri aşmak, Ertesi güne geçebilmek Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışması
10 Konu ile ilgili makale özeti çıkarma Zaman ölçüm teknikleri Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
11 Literatür tarama Toplantılarda zaman yönetimi Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması
12 Literatür tarama Projelerde zaman yönetimi Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması
13 Literatür tarama Zaman ve proje üretim yazılımları, İletişim ve bilgi sistemleri oluşturma Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması
14 Konu ile ilgili örnek haftalık plan incelemesi Haftalık plan oluşturma Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
15 Konu ile ilgili örnek yıllık plan incelemesi Yıllık plan oluşturma Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bayramlı, Ü. Ü. (2015). Zaman Yönetimi. Seçkin Kitapevi, İstanbul.
Çelik, A. , Şimşek, Ş. ve Soysal, A. (2016). Zaman Yönetimi. Eğitim Kitapevi Yayınları, İstanbul.
Williams, K. ve Reid, M. (2011). Time Management. Palgrave Macmillan, US.
Morgenstern, J. (2004). Time Management from the Inside Out, Second Edition: The Foolproof System for Taking Control of Your Schedule -- and Your Life. Henry Hold and Company, US.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
2
2
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
2
2
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
1
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
3
4
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
5
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
4
2
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
3
3
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 11 3 33
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 2 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0