TR EN

ENGELLİLERDE MASA TENİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEY322 ENGELLİLERDE MASA TENİSİ 6 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, engellilerde masa tenisi branşına özgü oyun sistemlerini ve temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, engellilerde masa tenisi ile ilgili temel kavramlar, masa tenisinin tarihsel gelişimi, masa tenisi saha ve ekipman bilgisi, uluslararası müsabaka alan ölçüleri ve yarışma kuralları, el ile yapılan temel teknikler ve branşa özgü oyun sistemleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Engellilerde Masa tenisi branşı ile ilgili genel bilgileri açıklar.
Engellilerde Masa tenisi branşına ilişkin yarışma kurallarını açıklar ve uygular.
Engellilerde Masa tenisi branşına ait malzeme ve ekipmaları kullanır.
Engellilerde Masa tenisi branşına özgü temel teknikleri uygular.
Engellilerde Masa tenisi branşı ile ilgili oyun sistemlerini antrenman ve maç ortamında uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, Masa Tenisi Tarihçesi Dünya’ da Doğuşu ve Gelişimi Anlatım ve soru-cevap yöntemi
2 Görsel ve yazılı literatür tarama Engellilerde masa tenisi Türkiye’de doğuşu ve gelişimi, saha ve ekipman bilgisi Anlatım ve soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Engellilerde Masa tenisi oyun kuralları, masa tenisi genel-özel ısınma şekilleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli Çalışmalar
4 Video izleme Engellilerde Masa tenisi branşına özgü raket tutuş, topa alışma, temel duruş, kayma adımları ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli Çalışmalar
5 Video izleme Backhand vuruş tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli Çalışmalar
6 Video izleme Forehand vuruş tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli Çalışmalar
7 Maç izleme Backhand ve Forehand kombine vuruşlar ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli Çalışmalar
8 - ARA SINAV -
9 Maç izleme Maç formatında uygulama çalışmaları Uygulamalı grup çalışmaları
10 Video izleme Forehand top spin teknikleri ve köşe-orta vuruş uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar ve grup çalışmaları
11 Video izleme Forehand falso spin teknikği ve köşe-orta vuruş uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar ve grup çalışmaları
12 Video izleme Engellilerde Masa tenisi branşına özgü oyun sistemleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar ve grup çalışmaları
13 Video izleme ve pratik yapma Maç formatında uygulama çalışmaları Eşli çalışmalar ve grup çalışmaları
14 Video izleme ve pratik yapma Maç formatında uygulama çalışmaları Eşli çalışmalar ve grup çalışmaları
15 Maç izleme ve yorumlama Maç formatında uygulama çalışmaları Eşli çalışmalar ve grup çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Erdil, G. (2000). Masa Tenisi Teknik-Taktik Kondisyon, Alaş Matbaası, Ankara.
Kırlı, V.(2007). Spor ve Masa Tenisi, Nadir Kitap Yayınevi, İstanbul.
Sinan, Ö. (2017). Masa Tenisi 3.Sınıf Düzeyi, Yuva Yayınları, İstanbul.
McAfee R. (2009). Table Tennis: Steps to Success. Human Kinetics, US.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
3
2
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
2
2
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
1
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
2
4
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
5
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
5
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
3
2
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0