Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY412 | ENGELLİLERDE ATICILIK | 8 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere; engelli bireylere atıcılık branşına ait temel teknikleri uygulatabilecek bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme ve Para Atıcılığı, Para atıcılıkta kullanılan ekipmanların tanıtımı, Para Atıcılık kuralları ve klasifikasyonu, SH1,SH2,SH3 gruplarındaki engelli bireylerin tüfek-tabanca atış antrenmanını gözlemleme, SH1,SH2,SH3 gruplarındaki engelli bireylere yönelik tüfek-tabanca atışı öğretim yöntemleri uygulama çalışmaları, SH1, SH2, SH3 grubundaki engelli bireylere yönelik tüfek-tabanca atışı öğretim yöntemleri uygulama çalışmaları, SH1, SH2,SH3 grubundaki engelli bireylere yönelik tüfek-tabanca atışı öğretim yöntemleri uygulama çalışmaları, Geçmiş Paralimpik oyunlarındaki atıcılık müsabakalarının incelenmesi konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Atıcılık branşı ile ilgili temel kavramları açıklar. |
Para Atıcılık kuralları ve klasifikasyonunu açıklar. |
Farklı engel gruplarındaki bireylerin antrenman ve müsabakalarını gözlemler. |
Farklı engel gruplarındaki bireylere yönelik antrenman tekniklerini açıklar ve uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme ve Para Atıcılığı | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
2 | Literatür tarama | Para atıcılıkta kullanılan ekipmanların tanıtımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Para Atıcılık kuralları ve klasifikasyonu | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
4 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | SH1 grubundaki engelli bireylerin tüfek-tabanca atış antrenmanını gözlemleme | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
5 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | SH1 grubundaki engelli bireylere yönelik tüfek-tabanca atışı öğretim yöntemleri uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
6 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | SH2 grubundaki engelli bireylerin tüfek-tabanca atış antrenmanını gözlemleme | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
7 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | SH2 grubundaki engelli bireylere yönelik tüfek-tabanca atışı öğretim yöntemleri uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Ara sınavlara hazırlık çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
10 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | SH3 grubundaki engelli bireylerin tüfek-tabanca atış antrenmanını gözlemleme | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
11 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | SH3 grubundaki engelli bireylere yönelik tüfek-tabanca atışı öğretim yöntemleri uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
12 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | SH1, SH2, SH3 grubundaki engelli bireylere yönelik tüfek-tabanca atışı öğretim yöntemleri uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
13 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | SH1, SH2,SH3 grubundaki engelli bireylere yönelik tüfek-tabanca atışı öğretim yöntemleri uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
14 | Video izleme | Geçmiş Paralimpik oyunlarındaki atıcılık müsabakalarının incelenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
15 | Video izleme ve yorumlama | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sağlam H. ve Genç H. (2007). Atıcılık ve Atış Sporu, Birlik Sahaf Kitabevi, Ankara. |
Cassel J. (2017). Shooter's Bible, 109th Edition: The World's Bestselling Firearms Reference, Skyhorse Publishing, New York City, US. |
Tüntaş, H. B. , Nazari, T. , Yıldırım, G. , ve Şanlı, H. (2014). Turkısh Shootıng And Huntıng Federatıon (Taf) 90th Annıversary |
Capıtal Polygon Complex Archıtectural Project Competıtıon. Metu Jfa, 2, 245. |
Kafa, N. ve Atalay Güzel, N. (2016). Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma. Gazi Kitapevi, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
3 | |||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
1 | |||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
3 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
0 | |||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
2 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
2 | |||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |