TR EN

GOALBALL DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEY418 GOALBALL 8 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ZAFER ADEM
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilere bu sporu hangi engel türüne sahip olan bireylerin yapabileceği, sporun teknik-taktik becerilerini ve ulusal uluslararası hangi organizasyonlara bağlı olduğunu öğretmeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği, ulusal ve uluslararası bağlı olduğu federasyon ve organizasyonları, teknik-taktik çalışmaları, oyun kuralları ve goalball branşının öğretimi içeriklerde yer almaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ulusal ve Uluslararası bağlı olduğu federasyonları inceler.
Goalball oyun kurallarını inceler.
Goalball teknik-taktik çalışmalarını öğrenir.
Goalball sporunun görme engelli bireylere olumlu ve olumsuz etkilerini inceler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Goalball oyunu tarihçesi Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
2 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Goalball’un bağımsız harekete etkisi Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
3 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Uluslararası Goalball organizasyonları Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
4 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Goalball’un Görme Engelli Bireyler ürerine olumlu ve olumsuz etkileri. Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
5 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Türkiye Görme Engelliler Spor Federasyonu görev ve sorumlulukları Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Goalball oyun kuralları ve saha bilgisi Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Goalball serbest atışlar Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Goalball penaltılar Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
10 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Goalball ‘de Özel antrenman Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
11 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Goalball Temel teknikler Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
12 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Goalball savunma teknikleri Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
13 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Goalball hücum teknikleri Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
14 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Goalball de yetenek taraması Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
15 Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme Yeni başlayanlara Goalball öğretimi Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

IBSA, (2017). GÖRME GÖRME ENGELLİLER SPOR FEDERASYONU GOALBALL KURALLARI. Ankara.
Çalışkan, E. (2004). Goalball Sporunun Görme Engelli Çocukların Fiziksel Uygunluk, Postür ve Kaygı Durumlarına Etkilerinin Değerlendirilmesi (Doctoral dissertation, Marmara Universitesi (Turkey)).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
5
2
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
5
2
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
4
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
5
4
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
4
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
4
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
4
2
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0