Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY229 | ARTİSTİK CİMNASTİK I | 3 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ENSAR YILDIRIM-Öğr.Gör. HARUN TAŞER-Öğr.Gör. KAMURAN YİĞİT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere; Artistik cimnastik aletlerini kullanarak temel teknik hareketlerini ve kendi belirlediği bir alet üzerinde özel teknik hareketlerini uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, cimnastiğin tarihçesi ve yarışma kuralları, Erkek ve Bayan artistik cimnastik aletleri tanım ve teknik özellikleri, Yer,kulplu beygir,halka, atlama masası,parallel, barfiks, asimetrik parallel, denge aletleri üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışmaları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Cimnastik ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Artistik cimnastik branşı yarışma kurallarını açıklar ve uygular. |
Artistik jimnastik branşında kullanılan malzemeleri tanır ve kullanır. |
Uzmanlaşmaya yönelik seçtiği cimnastik aleti üzerinde temel teknikleri uygular. |
Artistik cimnastik aletlerini kullanarak ön çalışmaları, basamaklamaları ve teknik alıştırmaları uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Artistik Cimnastiğin (AC) oluşumu (T) | Anlatım ve gösteri yöntemi |
2 | Video izleme, basılı kitap inceleme | AC'in tarihi be onu oluşturan özellikler (T). Temel duruş, ekstremitelerin genel pozisyonları ve oturuş (U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
3 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Cimnastikçlerin vücut kompozisyonu ve antropometrisi (T) Cimnastik kartları (T, U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
4 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Cimnastikçilerin motor becerileri (artistik cimnastikte baskın olan motor beceriler) (T, U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
5 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Fiziksel hazırlık (T). On ve arka akrobatik elementler (Kadın, Erkek), sıçrama, yuvarlanma, dönüşler (E), dönüş ve sıçramalar (K) (U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
6 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Fiziksel hazırlık (T). Kuplu beygir'de destek pozisyonları, sallınım, çapraz hareketler, bir beygirde çember ve dönüşler, counter-spindles (U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
7 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Cimnastiğin psikolojik boyutu (T). Halkada on ve arka salınımlar, halka tutuşu ve baş-aşağı hareketler (U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Yeni hareketlerin öğrenme metodolojisi (T) Atlama masası on handspring (E), kartvil girişler (yurchenko) (E,K) (U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
10 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Yeni hareketlerin öğrenme metodolojisi (T). Paralelde destekli salınımlar, düz kollar ile salınım, baş-aşağı hareketler ve bitirişler | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
11 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Yeni hareketlerin öğrenme basamaklaması (T). Barfikste düz kollar ile salınım, barfiks üzerinde hareketler (barfikse yakın) ve bitirişler | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
12 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Artistik Cimnastikte yardım şekli (T). Asimetrik paralel ve tek barda düz kollar ile salınım, bar üzerinde hareketler (barfikse yakın) ve bitirişler (U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
13 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Cimnastik hareketlerinin analizi ve ilgili motor beceriler (T). Dengede on ve arka akrobatik elementler ve bitirişler (U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
14 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Genel ve özel antrenman programlarının hazırlanması (T) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
15 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Genel ve özel antrenman programlarının hazırlanması (T) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mengütay S.(1998) Artistik Cimnastik - Temel Teknik Hareketlerin Öğretim Yöntemleri Ve Yardım Şekilleri, Marmara Üniversitesi Yayınları, İstanbul |
Suveren C. (2018) Gösteri Cimnastiği,Gazi yayınevi, İstanbul |
Massimo J. (2012) Gymnastics Psychology, Morgan James Publishing, U.S. |
Fink H, McVey B, and Stan A. (2015) Womens Artistic gymnastics: Technical manual (level 1). Fédération internationale de gymnastique. |
Fink H, (2015) Mens Artistic gymnastics: Technical manual (level 1). Fédération internationale de gymnastique. |
Fink H, Hofmann D. (2015) Age Group Development and Competition Program for Men’s Artistic Gymnastics. Fédération internationale de gymnastique. |
Fink H, Hofmann D. Ortiz Lopez L. (2015) Age Group Development and Competition Program for Women’s Artistic Gymnastics. Fédération internationale de gymnastique. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
||||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
||||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
||||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
||||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
||||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 3 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |