Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY373 | DOĞA VE SPOR FOTOĞRAFÇILIĞI | 7 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, doğa ve spor fotoğrafçılığı ile ilgili teknik ve taktikleri temel düzeyde uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Spor ve doğa fotoğrafçılığı ile ilgili kavramlar, spor ve doğa fotoğrafçılığının gelişim süreci, malzeme kullanımı, rekreatif amaçlı spor ve doğa fotoğrafçılığı, çekim teknikleri ve taktikleri, spor fotoğrafçılığı uygulaması ve doğa fotoğrafçılığı uygulaması konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Doğa ve spor fotoğrafçılığı ile ilgili kavramları açıklar. |
Fotoğrafçılıkla ilgili malzeme ve ekipmanları açıklar ve kullanır. |
Doğa ve spor fotoğrafçılığı ile ilgili teknikleri temel düzeyde uygular. |
Doğa ve spor fotoğrafçılığında kullanılan taktikleri temel düzeyde uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Spor fotoğrafçılığına ilişkin tanım ve kavramlar | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Doğa fotoğrafçılığına ilişkin tanım ve kavramlar | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Doğa ve spor fotoğrafçılığının tarihsel gelişim süreci | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
4 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Doğa ve spor fotoğrafçılığında uygulaması gereken kurallar | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
5 | Video izleme ve doğa fotoğrafları inceleme | Doğa fotoğrafçılığı temel teknikleri | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi |
6 | Video izleme ve doğa fotoğrafları inceleme | Doğa fotoğrafçılığı temel tekniklerini | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi |
7 | Video izleme ve spor fotoğrafları inceleme | Spor fotoğrafçılığı temel teknikleri | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme ve spor fotoğrafları inceleme | Spor fotoğrafçılığı temel teknikleri | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi |
10 | Doğa fotoğrafları inceleme | Doğa fotoğrafçılığı uygulamaları | Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışması |
11 | Spor organizasyonlarında fotoğraf çekimi gözlemleme | Spor fotoğrafçılığı uygulamalar (spor organizasyonlarında) | Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışması |
12 | Video izleme | Makro ışığa karşı çekim taktikleri | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi |
13 | Video izleme | Düşük ışıkta ve uzak mesafeden çekim taktikleri | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi |
14 | Video izleme | Spor organizasyonları fotoğraf çekimi uygulamaları | Anlatım yöntemi, bireysel ve grup çalışması |
15 | Doğa ve spor fotoğrafları inceleme | Doğada yürüyüş ve doğa fotoğrafı çekimi uygulamaları | Anlatım yöntemi, bireysel ve grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yurtgezer, T. (2012). Doğa Fotoğrafçısının El Kitabı, Say Yayınları, İstanbul. |
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, (2011). Gazetecilik, Spor Fotoğrafçılığı, Ankara. |
Gardner, M. ve Wolfe, A. (2002). Doğada Fotoğrafçılık, Homer Yayınları, İstanbul. |
Skinner, P. (2007). Sports Photography: How to Capture Action and Emotion, Allworth Press, New York. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
||||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
||||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
||||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
||||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
||||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |