TR EN

DOĞA VE SPOR FOTOĞRAFÇILIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY373 DOĞA VE SPOR FOTOĞRAFÇILIĞI 7 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, doğa ve spor fotoğrafçılığı ile ilgili teknik ve taktikleri temel düzeyde uygulama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Spor ve doğa fotoğrafçılığı ile ilgili kavramlar, spor ve doğa fotoğrafçılığının gelişim süreci, malzeme kullanımı, rekreatif amaçlı spor ve doğa fotoğrafçılığı, çekim teknikleri ve taktikleri, spor fotoğrafçılığı uygulaması ve doğa fotoğrafçılığı uygulaması konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Doğa ve spor fotoğrafçılığı ile ilgili kavramları açıklar.
Fotoğrafçılıkla ilgili malzeme ve ekipmanları açıklar ve kullanır.
Doğa ve spor fotoğrafçılığı ile ilgili teknikleri temel düzeyde uygular.
Doğa ve spor fotoğrafçılığında kullanılan taktikleri temel düzeyde uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Spor fotoğrafçılığına ilişkin tanım ve kavramlar Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Görsel ve yazılı kaynak tarama Doğa fotoğrafçılığına ilişkin tanım ve kavramlar Anlatım ve soru cevap yöntemi
3 Görsel ve yazılı kaynak tarama Doğa ve spor fotoğrafçılığının tarihsel gelişim süreci Anlatım ve soru cevap yöntemi
4 Görsel ve yazılı kaynak tarama Doğa ve spor fotoğrafçılığında uygulaması gereken kurallar Anlatım ve soru cevap yöntemi
5 Video izleme ve doğa fotoğrafları inceleme Doğa fotoğrafçılığı temel teknikleri Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi
6 Video izleme ve doğa fotoğrafları inceleme Doğa fotoğrafçılığı temel tekniklerini Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi
7 Video izleme ve spor fotoğrafları inceleme Spor fotoğrafçılığı temel teknikleri Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme ve spor fotoğrafları inceleme Spor fotoğrafçılığı temel teknikleri Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi
10 Doğa fotoğrafları inceleme Doğa fotoğrafçılığı uygulamaları Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışması
11 Spor organizasyonlarında fotoğraf çekimi gözlemleme Spor fotoğrafçılığı uygulamalar (spor organizasyonlarında) Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışması
12 Video izleme Makro ışığa karşı çekim taktikleri Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi
13 Video izleme Düşük ışıkta ve uzak mesafeden çekim taktikleri Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi
14 Video izleme Spor organizasyonları fotoğraf çekimi uygulamaları Anlatım yöntemi, bireysel ve grup çalışması
15 Doğa ve spor fotoğrafları inceleme Doğada yürüyüş ve doğa fotoğrafı çekimi uygulamaları Anlatım yöntemi, bireysel ve grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yurtgezer, T. (2012). Doğa Fotoğrafçısının El Kitabı, Say Yayınları, İstanbul.
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, (2011). Gazetecilik, Spor Fotoğrafçılığı, Ankara.
Gardner, M. ve Wolfe, A. (2002). Doğada Fotoğrafçılık, Homer Yayınları, İstanbul.
Skinner, P. (2007). Sports Photography: How to Capture Action and Emotion, Allworth Press, New York.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
2
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
2
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
4
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
2
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0