Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY387 | GENEL MUHASEBE | 7 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencilere, bir işletmede dönem boyunca gerçekleşen finansal uygulamaların verilerini, kaydedebilecek ve sınıflandırabilecek bilgileri kazandırmaktır. |
İçerik: | Bir işletme fonksiyonu olarak muhasebenin tanımı, Finansal nitelik taşıyan olayların tanımı, Temel muhasebe ilke ve kavramları, Finansal olayları kayıt etme, sınıflandırılma ve özetleme yöntemleri, Tek düzen muhasebe sistemi ile dönem içi işlemlerin akış süreci, Temel finansal tablolar konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Temel muhasebe ile ilgili kavramları tanımlar. |
İşletme yönetimi ilkeleri içindeki muhasebe faaliyetlerini açıklar. |
Temel muhasebe ilkelerini açıklar. |
İşletme ile ilgili mali nitelikteki uygulamaları açıklar. |
Finansal verileri kaydetme ve sınıflandırma işlemlerini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Bir işletme fonksiyonu olarak muhasebenin önemi, Finansal nitelik taşıyan olayların tanımı özellikleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Muhasebe ile ilgili temel ilke ve kavramlar, Muhasebenin tanımı ve sınıflandırılması | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Konu ile ilgili makale okuma | Muhasebede kayıt yöntemleri ve defterler | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Örnek finansal tablo inceleme | Temel finansal tablolar | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma | Bilanço, Gelir tablosu, Hesap kavramı ve hesapların sınıflandırılması | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Literatür tarama | Tek düzen muhasebe sistemi, Tek düzen hesap planı, Hesapların kapsamı ve işleyişi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Tek düzen muhasebe sistemi ile dönem içi işlemlerin akış süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemleri |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması | Bilanço kavramı ve bilanço hesaplarının niteliği | Anlatım, Soru Cevap Tartışma Yöntemleri |
10 | Literatür taraması | Bilanço aktif hesaplarının işleyişi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Literatür taraması | Bilanço pasif hesaplarının işleyişi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Gelir tablosu ve gelir tablosu hesaplarının niteliği, Gelir tablosu gelir hesaplarının işleyişi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 | Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma | Gelir tablosu gider hesaplarının işleyişi, Maliyet ve dönem gider hesaplarının ayrımı, Maliyet ve gider hesaplarının işleyişi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 | Konu ile ilgili makale özeti çıkarma | Faaliyet ve finansman gider hesaplarının işleyişi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 | Literatür tarama | Finansal olayları kaydetme, sınıflandırma ve özetleme uygulama örnekleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi ve grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Çetiner, E. (2000). Genel Muhasebe Tanı ve Uygulamaları. Gazi Kitapevi, Ankara. |
Feyiz, M. A. (2015). Genel Muhasebe. Ekin Basım Yayın, Bursa. |
Sevilen, G. (2011). Genel Muhasebe. Gazi Kitapevi, Ankara. |
Graham, L. (2012). Accountant’s Handbook. John Willey & Sons, US. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
||||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
||||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
||||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
||||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
||||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 7 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |