Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY341 | KAYAK II | 5 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, kayak branşına ait malzeme ve ekipmanları kullanarak branşa özgü temel teknikleri alanda uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; kayak sporu ile ilgili temel kavramlar, kayak sporunun tarihçesi, kış olimpiyatları, kayak yarışmaları ve yarışma kuralları, kayak merkezleri, kayak merkezlerin genel özellikleri ve kayak merkezlerinin temel güvenlik kuralları, temel kayak malzemeleri, kayak sporunda riskler ve ilk yardım, kayak sporunda antrenman çeşitleri, kayakla yürüme, düz kayma, fren çalışmaları, basit dönüş, kar sabanı, kar sabanı dönüş, temel paralel dönüş, yamaç kayma, yan kayma, dağa doğru dönüş ve alıkomalı dönüş konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kayak branşı ile ilgili kavramları tanımlar. |
Kayak branşının tarihsel gelişimini özetler |
Kayak merkezlerinin güvenlik kurallarını açıklar. |
Kayak branşının yarışma kurallarını açıklar ve uygular. |
Kayak uygulamalarında karşılaşabileceği olası kazalarda, temel ilk yardım tekniklerini uygular. |
Kayak branşına ait malzeme ve ekipmanları kullanır |
Kayak branşına özgü temel teknikleri uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme ve Kayak branşı ile ilgili temel bilgiler | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Kayak branşının tarihi gelişimi | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
3 | Literatür tarama | Kış olimpiyatları ve kış olimpiyatlarındaki spor branşları hakkında genel bilgiler | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Türkiye Kayak Federasyonu web sitesi inceleme | Kayak yarışmaları ve Kayak yarışma kuralları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Kayak pistlerinin genel özellikleri | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
6 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Kayak merkezleri, Kayak merkezi güvenlik kuralları | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
7 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Kayak malzemelerinin tanıtımı | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama ve video izleme | Kayak sporunda riskler ve ilk yardım | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
10 | Video izleme ve yorumlama | Kayak sporunda riskler ve ilk yardım uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma yöntemi |
11 | Örnek antrenman modelleri inceleme | Kayak branşına özel antrenman yöntemleri; Düz kayma, Fren çalışmaları, Basit Dönüş ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve bireysel çalışmalar |
12 | Video izleme | Kayak branşına özel antrenman yöntemleri; Kar sabanı, Kar sabanı dönüş, temel paralel dönüş ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve bireysel çalışmalar |
13 | Video izleme | Kayak branşına özel antrenman yöntemleri; Yamaç kayma, Yan kayma, Dağa doğru dönüş, Alıkomalı dönüş ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve bireysel çalışmalar |
14 | Video izleme | Kayakla yürüme ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve bireysel çalışmalar |
15 | video izleme | Kayak Uygulama Kampı | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hines, M. (2015). Skiing Fitness. Bloomsbury Spor, US. |
Solomon, C. (2012). Skiing In The Land Of The Almost Right. New Word City, Inc. US. |
Read, L., ve Nigg, B. M. (1999). An analysis of hip joint loading during walking, running, and skiing. Medicine and science in sports and exercise, 31(1), 131-142. |
Jurkovic, D. ve Jurkovic, N. (2005). Skiing: The Technique, Methodology and Training. Graphis d.o.o, Hırvatistan |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
||||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
||||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
||||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
||||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
||||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |