TR EN

VOLEYBOL II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY318 VOLEYBOL II 6 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ATAKAN GÜNEYLİGİL-Öğr.Gör. MELTEM DÜZGÜN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, voleybol temel tekniklerini ve oyun sistemlerini öğretebilecek ve alt yapı takımlarına yönelik voleybol antrenman planı hazırlayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; voleybol hakkında genel bilgiler, voleybolun tarihçesi ve voleybol branşının genel özellikleri, voleybola özgü ısınma ve temel duruşlar, voleybol temel teknikleri, yaş gruplarına yönelik antrenman planı hazırlama, takım kurma ve yönetme, voleybol oyun sistemleri analizi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

1.Voleybol branşına özgü taktikleri açıklar.
2.Voleybol temel tekniklerini ileri seviyede uygular.
3.Voleybol temel tekniklerini ve oyun sistemlerini öğretir.
4.Voleybol oyun sistemlerini (hücum, savunma ve servis) antrenman ve maç ortamında uygular
5.Alt yapı takımlarına yönelik voleybol antrenman planlarını inceler ve değerlendirir.
6.Alt yapı takımlarına yönelik voleybol antrenman planını hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Voleybol hakkında genel bilgiler (kategoriler, saha ölçüleri, toplar, file yükseklikleri, hakemler ve görevleri, kurallar) Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi.
2 Görsel ve yazılı literatür tarama Voleybolun tarihçesi ve voleybol branşının genel özellikleri. Anlatım, soru-cevap, tartışma.
3 Video izleme Voleybola özgü ısınma, temel duruşlar ve uygulama çalışmaları Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi
4 Video izleme Parmak pas ve manşet pas uygulama çalışmaları Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi
5 Video izleme Servis ve servis karşılama uygulama çalışmaları Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi
6 Video izleme ve pratik yapma Smaç ve blok uygulama çalışmaları Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi
7 Literatür tarama Küçük yaş gruplarına yönelik antrenman programları inceleme Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Yıldız ve genç takım antrenman programları inceleme ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap yöntemi ve grup çalışmaları
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Voleybol oyun sistemleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, uygulama yöntemi ve grup çalışmaları
11 Literatür tarama Takım kurma ve yönetme ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri yöntemi ve grup çalışmaları
12 Maç izleme ve yorumlama Minik kategorisine yönelik voleybol oyun sistemleri analizi ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, uygulama yöntemi ve grup çalışmaları
13 Maç izleme ve yorumlama Yıldız kategorisine yönelik voleybol oyun sistemleri analizi ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, uygulama yöntemi ve grup çalışmaları
14 Maç izleme ve yorumlama Genç kategorisine yönelik voleybol oyun sistemleri analizi ve uygulama çalışmaları Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, uygulama yöntemi ve grup çalışmaları
15 Maç izleme ve pratik yapma Oyun sistemlerinin maç içerisinde değerlendirilmesi Anlatım, gösteri, tartışma, soru-cevap, uygulama yöntemi ve grup çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

1.Orkunoğlu, O. (2000). Antrenör ve Antrenman. Neyir Yayıncılık, Ankara.
2.Çelenk, B. (2009). Voleybol Temel Eğitimi. Spor Yayınevi, Ankara.
3.Kenny, B. (2006). Volleyball: Steps to Success. Human Kinetics, US.
4.Urartu, Ü. (2006). Teknik-Taktik-Kondisyon Voleybol. İnkılap Kitabevi, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
2
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
2
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
4
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
2
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0