Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY421 | GÖSTERİ CİMNASTİĞİ II | 7 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, gösteri cimnastiğine ait teknikleri ileri seviyede uygulayabilme, branşa ait temel becerileri öğretebilme ve gösteri cimnastiğine özgü antrenman programı hazırlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; yürüyüşler ve adım formları, temel koşu formları, esneklik hareketleri, denge duruşları, vücut dalgaları ve savurmalar, dönüşler, sıçramalar, kuvvete dayalı çalışmalar, dizilişler, liftler, eşli veya grup koreografi çalışmaları, özel öğretim yöntemleri, antrenman programları inceleme ve hazırlama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gösteri cimnastiği yarışma kurallarını açıklar. |
Gösteri cimnastiği branşına özgü malzemeleri kullanır. |
Gösteri cimnastiğine ait teknikleri ileri seviyede uygular. |
Gösteri cimnastiğine ait temel becerileri öğretir. |
Gösteri cimnastiğine özgü antrenman programlarını inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir. |
Branşa özgü antrenman programı hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Gösteri cimnastiğine ait temel kavramlar ve yarışma kuralları | Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Temel koşu formları, ileri seviyede ön çalışma, öğretim basamaklamaları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışma |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Esneklik hareketleri, ileri seviyede ön çalışma, öğretim basamaklamaları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışma |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Denge duruşları, ileri seviyede ön çalışma, öğretim basamaklamaları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışma |
5 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Vücut dalgaları ve savurmalar, ileri seviyede ön çalışma, özel öğretim yöntemleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışma |
6 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Dönüşler, ileri seviyede ön çalışma, özel öğretim yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışma |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Sıçramalar, ileri seviyede ön çalışma, özel öğretim yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Vize sınavına hazırlık çalışmaları | Grup çalışması ve tekrar yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kuvvete dayalı çalışmalar, ileri seviyede ön çalışma, özel öğretim yöntemleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
11 | Video izleme | Grup elemanları, Dizilişler ileri seviyede ön çalışma, özel öğretim yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Eşli elemanlar, liftler, ileri seviyede ön çalışma, özel öğretim yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı eşli çalışmalar |
13 | Örnek koreografi inceleme | Eşli veya grup halinde gösteri cimnastiği örnek koreografiler ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Gösteri cimnastiği özel öğretim tekniği ve yöntemleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
15 | Örnek antrenman programlarını inceleme | Branşa özgü antrenman programlarını inceleme | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Suveren, S. (2010). Artistik Cimnastik Öğretim Metotları Bayanlar Erkekler. Gazi Yayınevi, Ankara |
Lake, S. ve Bone, E. (2016). Gymnastics: Usborne Spectator Guides. Usborne Publishing Ltd, US. |
Suveren, C. (2018). Gösteri Cimnastiği,Gazi yayınevi, İstanbul |
Massimo, J. (2012). Gymnastics Psychology, Morgan James Publishing, U.S. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
||||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
||||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
||||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
||||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
||||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |