Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY416 | ESKRİM III | 8 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, Eskrim branşına özgü özel antrenman tekniklerini geliştirmeye yönelik günlük, haftalık, aylık ve yıllık antrenman programlarını hazırlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Eskrim branşında antrenman bilimine ilişkin temel kavramlar, eskrim branşında yarış klasmanları, epe ve flöre branşının özellikleri, angard duruşu ile hamle ve batinando teknikleri öğretim yöntemleri, silah tutuş pozisyonlarını, silahlı kolda yürüyüş ve silahlı kolda dürtüş teknikleri öğretim yöntemleri, mukabele, siper, boşaltma, tevkif ve üsteleme teknikleri öğretim yöntemleri, savunma teknikleri öğretim yöntemleri, eskrim branşına özgü özel antrenman teknikleri, eskrim branşına özgü antrenman programı hazırlama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Eskrim branşında antrenman planlamasına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Eskrim branşı temel tekniklerine ilişkin öğretim yöntemlerini açıklar ve uygular . |
Eskrim branşı ileri teknikleri uygular . |
Eskrim branşına özgü antrenman programlarını inceler ve içeriğinin uygunluğunu değerlendirir |
Eskrim branşına özgü teknikleri geliştirmeye yönelik antrenman programı hazırlar . |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Eskrim branşında antrenman bilimine ilişkin temel kavramlar | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Türkiye eskrim federasyonu resmi web sitesi inceleme | Eskrim branşında yarış klasmanları | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
3 | Konuya ilişkin makale okuma ve video izleme | Epe ve Flöre branşının özellikleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
4 | Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme | Angard duruşu ile hamle ve Batinando teknikleri öğretim yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı eşli çalışmalar |
5 | Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme | Silah tutuş pozisyonlarını, silahlı kolda yürüyüş ve Silahlı kolda dürtüş teknikleri öğretim yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı eşli çalışmalar |
6 | Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme | Mukabele, Siper, Boşaltma, Tevkif ve Üsteleme teknikleri öğretim yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı eşli çalışmalar |
7 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma, video izleme | Savunma teknikleri öğretim yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı eşli çalışmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma, video izleme | Vize sınavına hazırlık | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Eskrim branşına özgü özel antrenman teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
11 | Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama | Eskrim branşına özgü antrenman programlarını inceleme | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
12 | Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama | Eskrim branşına özgü günlük antrenman programı hazırlama yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
13 | Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama | Eskrim branşına özgü haftalık antrenman programı hazırlama yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
14 | Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama | Eskrim branşına özgü aylık antrenman programı hazırlama yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
15 | Örnek antrenman programı inceleme ve yorumlama | Eskrim branşına özgü yıllık antrenman programı hazırlama yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Türkiye Eskrim Federasyonu, http://www.eskrim.org.tr/ |
Tyshler, D. Ve Logvin, V. (2015). Sports Fencing. A New Academic-Methodological, Russian |
Borysiuk, Z. ve Korfanty, E. (2009). Modern Saber Fencing: Technique-Tactics-Training- Research. Ska Swordplay, US |
Bianchedi, D. (2008). The Science of Fencing. Sports Medicine, US. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
||||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
||||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
||||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
||||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
||||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |