TR EN

ORYANTİRİNG III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY432 ORYANTİRİNG III 8 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, ileri düzey oryantiring tekniklerini uygulayabilecek, temel teknikleri öğretebilecek, oryantiring branşına özgü antrenman planı hazırlayabilecek ve oryantiring yarışları düzenleyebilecek bilgi ve beceri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Salon çalışmaları oryantiring, Hat oryantiringi, Arazi (Kaba) oryantiringi, Branşa özgü antrenman teknikleri ve Oryantiring yarış organizasyonu planlama konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Oryantiring branşına özgü antrenman tekniklerini açıklar.
Oryantiring branşına özgü antrenman tekniklerini ileri seviyede uygular.
Oryantiring salon çalışmalarını uygular.
Hat oryantiring çalışmalarını uygular.
Arazi (kaba) oryantiring çalışmalarını uygular.
Oryantiring branşına özgü antrenman programlarını inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir.
Oryantiring branşına özgü antrenman planı hazırlar.
Oryantiring yarışları düzenler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Anlatım ve Soru Cevap yöntemi
2 Görsel literatür tarama Oryantiring branşına özgü antrenman teknikleri Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
3 Görsel literatür tarama Oryantiring branşına özgü antrenman teknikleri Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
4 Görsel literatür tarama Oryantiring branşına özgü antrenman teknikleri Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
5 Görsel literatür tarama Oryantiring branşına özgü antrenman teknikleri Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
6 Yazılı ve görsel literatür tarama Hat oryantiring çalışması Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
7 Yazılı ve görsel literatür tarama Hat oryantiring çalışması Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı ve görsel literatür tarama Hat oryantiring çalışması Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
10 Yazılı ve görsel literatür taraması Arazi (kaba) oryantiring çalışması Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
11 Yazılı ve görsel literatür taraması Arazi (kaba) oryantiring çalışması Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
12 Yazılı ve görsel literatür taraması Arazi (kaba) oryantiring çalışması Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
13 Konu ile ilgili kitap okuma Oryantiring yarış organize etme çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
14 Konu ile ilgili kitap okuma Oryantiring yarış organize etme çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
15 Konu ile ilgili kitap okuma Oryantiring yarış organize etme çalışmaları Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ferguson, C. ve Turbyfill, R. (2013). Discovering Orienteering, Skills, Techniques and Activities, Orienteering. Human Kinetics, USA.
Burns, B. ve Burns, M. (2015). Wilderness Navigation: Finding Your Way Using Map, Compass, Altimeter & GPS. Mountaineers Books, US.
MMcNeill, C. (2010). Orienteering, Skills, Techniques, Training, Crowood Sports Guidies, US.
Karaca, F. (2008). Uluslararası Oryantiring Kuralları (International Orienteering Federation - Iof). Gün Yayınları, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
2
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
2
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
4
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
2
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 3 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0