Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY432 | ORYANTİRİNG III | 8 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, ileri düzey oryantiring tekniklerini uygulayabilecek, temel teknikleri öğretebilecek, oryantiring branşına özgü antrenman planı hazırlayabilecek ve oryantiring yarışları düzenleyebilecek bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Salon çalışmaları oryantiring, Hat oryantiringi, Arazi (Kaba) oryantiringi, Branşa özgü antrenman teknikleri ve Oryantiring yarış organizasyonu planlama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Oryantiring branşına özgü antrenman tekniklerini açıklar. |
Oryantiring branşına özgü antrenman tekniklerini ileri seviyede uygular. |
Oryantiring salon çalışmalarını uygular. |
Hat oryantiring çalışmalarını uygular. |
Arazi (kaba) oryantiring çalışmalarını uygular. |
Oryantiring branşına özgü antrenman programlarını inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir. |
Oryantiring branşına özgü antrenman planı hazırlar. |
Oryantiring yarışları düzenler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. | Anlatım ve Soru Cevap yöntemi |
2 | Görsel literatür tarama | Oryantiring branşına özgü antrenman teknikleri | Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
3 | Görsel literatür tarama | Oryantiring branşına özgü antrenman teknikleri | Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
4 | Görsel literatür tarama | Oryantiring branşına özgü antrenman teknikleri | Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
5 | Görsel literatür tarama | Oryantiring branşına özgü antrenman teknikleri | Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
6 | Yazılı ve görsel literatür tarama | Hat oryantiring çalışması | Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
7 | Yazılı ve görsel literatür tarama | Hat oryantiring çalışması | Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı ve görsel literatür tarama | Hat oryantiring çalışması | Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
10 | Yazılı ve görsel literatür taraması | Arazi (kaba) oryantiring çalışması | Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
11 | Yazılı ve görsel literatür taraması | Arazi (kaba) oryantiring çalışması | Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
12 | Yazılı ve görsel literatür taraması | Arazi (kaba) oryantiring çalışması | Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
13 | Konu ile ilgili kitap okuma | Oryantiring yarış organize etme çalışmaları | Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
14 | Konu ile ilgili kitap okuma | Oryantiring yarış organize etme çalışmaları | Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
15 | Konu ile ilgili kitap okuma | Oryantiring yarış organize etme çalışmaları | Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ferguson, C. ve Turbyfill, R. (2013). Discovering Orienteering, Skills, Techniques and Activities, Orienteering. Human Kinetics, USA. |
Burns, B. ve Burns, M. (2015). Wilderness Navigation: Finding Your Way Using Map, Compass, Altimeter & GPS. Mountaineers Books, US. |
MMcNeill, C. (2010). Orienteering, Skills, Techniques, Training, Crowood Sports Guidies, US. |
Karaca, F. (2008). Uluslararası Oryantiring Kuralları (International Orienteering Federation - Iof). Gün Yayınları, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
||||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
||||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
||||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
||||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
||||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 3 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |