TR EN

SPORDA ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY358 SPORDA ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 6 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere; Spora uygun özel öğretim yöntemlerini bir spor branşının öğretiminde kullanır ve uygular.
İçerik: Eğitim ile ilgili temel kavramlar, Beden Eğitiminin amaçları , Beden eğitimi öğretmeni ve öğretme stilleri, Komut Stili , Alıştırma Stili, İş birliğine dayalı, Eşli çalışma stili, Kendini denetleme stili, Katılım stili, Anlatma Stili , Problem çözme yöntemi, Gösteri yöntemi , Kompleks öğretim yöntemi , Öğretim yöntemini etkileyen faktörler, Öğretim yöntemlerinin belirlenmesi ve uygulanması konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Eğitim ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Beden Eğitimi ve sporun temel amaçlarını açıklar.
Sporda kullanılan özel öğretim yöntemlerini açıklar.
Farklı öğretim stillerini bir spor branşının öğretimini aşamasında kullanır ve uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Eğitim ile ilgili temel kavramlar Anlatım, soru- cevap yöntemi
2 Literatür tarama Beden Eğitiminin amaçları Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Beden eğitimi öğretmeni ve öğretme stilleri Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
4 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Komut Stili (olumlu olumsuz yönleri) Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
5 Literatür tarama Alıştırma Stili (olumlu olumsuz yönleri) Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
6 Literatür tarama İş birliğine dayalı, Eşli çalışma stili (olumlu olumsuz yönleri) Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kendini denetleme stili(olumlu olumsuz yönleri) Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Katılım stili(olumlu olumsuz yönleri) Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
10 Literatür tarama Anlatma Stili (olumlu olumsuz yönleri) Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Problem çözme yöntemi (olumlu olumsuz yönleri) Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
12 Literatür tarama Gösteri yöntemi (olumlu olumsuz yönleri) Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
13 Literatür tarama Kompleks öğretim yöntemi (olumlu olumsuz yönleri) Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
14 Literatür tarama Öğretim yöntemini etkileyen faktörler Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
15 Literatür tarama Öğretim yöntemlerinin belirlenmesi ve uygulanması Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi, uygulama yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ince L.M. ve Hünük D. (2010). Eğitim Reformu Sürecinde Deneyimli Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Stilleri ve Stillere İlişkin Algıları, Eğitim ve Bilim 157 Vol: 35 128-129
Hardman K. (2008 )Okullarda Beden Eğitiminin durumu ve sürekliliği: Küresel bir Yaklaşım (Türkçe) 01-22 Spor Bilimleri Dergisi 19 (1) 1-22.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
2
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
3
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
1
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
3
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
1
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
2
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
2
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
1
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
2
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0