TR EN

FUTSAL I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY221 FUTSAL I 3 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, futsal branşına özgü temel teknik ve taktikleri uygulama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; futsal branşının tarihi gelişimi futsal müsabaka kuralları, saha ölçüleri, topsuz yapılan teknikler ve futsal vuruş teknikleri, aldatma teknikleri, top kontrolü teknikleri, futsal branşında dripling (top sürme) teknikleri, futsal branş teknikleri: pas ve paslaşma çeşitleri, hücum setleri, hücum taktikleri, futsal branşında savunma taktikleri, alan savunması, adam savunması, duran top çalışması, futsal branşına özgü oyun stratejileri konuları kapsamaktadır

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Futsal branşı ile ilgili temel kavramları açıklar.
Futsal branşı müsabaka kurallarını açıklar ve uygular .
Futsal branşına özgü temel teknikleri uygular.
Futsal branşına özgü hücum ve savunma taktiklerini açıklar ve uygular .

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme, Futsal branşının tarihi gelişimi Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Türkiye Futbol federasyonu resme web sitesi inceleme Futsal müsabaka kuralları ve saha ölçüleri Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi
3 Görsel ve yazılı kaynak tarama Topsuz yapılan teknikler ve futsal vuruş teknikleri, uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
4 Video izleme Aldatma teknikleri ve uygulama çalışması Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
5 Video izleme Top kontrolü teknikleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Görsel ve yazılı kaynak tarama, video izleme Futsal branşında dripling (top sürme) teknikleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Video izleme Futsal branş teknikleri: ayakucu, ayak dışı ve ayak içi pas, topa, uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme Futsal branş teknikleri: ayak içiyle isabetli pas, kafa vuruşu ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
10 Örnek hücum set çalışmalarının incelenmesi Pas ve paslaşma çeşitleri, hücum setleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Futsal branşında hücum taktikleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Futsal branşında savunma taktikleri, alan savunması, adam savunması ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
13 Video izleme Duran top çalışması: Direk, endirekt, penaltı, korner, taç, aut atışları ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Futsal branşına özgü oyun stratejileri ve uygulama çalımaları Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
15 Video izleme Final sınavına hazırlık çalışmaları Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yıldız, M. (2016). Futsal İle Modern Futbolcu Gelişimi. Nobel Yaşam, İstanbul
Ocak, Y. (2012). Futsal. Bedray Yayınevi, İstanbul.
Günay, M. ve Ocaki, Y. (2016). Futbol-Futsal Antrenmanını Bilimsel Temelleri. Gazi Kitapevi, Ankara.
Atalay, A., Yücel, A. S., Korkmaz, M., Koçak, M., Kırtepe, A., & Karataş, Ö. (2015). Futsal Oyuncularının Kolektif Yeterlik Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Hakemlı Akademık Spor Sağlık Ve Tıp Bilgisi Dergisi. 219-235.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
1
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
1
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
3
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
2
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
0
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
2
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
1
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
1
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
1
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0