TR EN

DOĞA VE SPOR FOTOĞRAFÇILIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY373 DOĞA VE SPOR FOTOĞRAFÇILIĞI 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, doğa ve spor fotoğrafçılığı ile ilgili teknik ve taktikleri temel düzeyde uygulama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Spor ve doğa fotoğrafçılığı ile ilgili kavramlar, spor ve doğa fotoğrafçılığının gelişim süreci, malzeme kullanımı, rekreatif amaçlı spor ve doğa fotoğrafçılığı, çekim teknikleri ve taktikleri, spor fotoğrafçılığı uygulaması ve doğa fotoğrafçılığı uygulaması konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Doğa ve spor fotoğrafçılığı ile ilgili kavramları açıklar.
Fotoğrafçılıkla ilgili malzeme ve ekipmanları açıklar ve kullanır.
Doğa ve spor fotoğrafçılığı ile ilgili teknikleri temel düzeyde uygular.
Doğa ve spor fotoğrafçılığında kullanılan taktikleri temel düzeyde uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Spor fotoğrafçılığına ilişkin tanım ve kavramlar Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Görsel ve yazılı kaynak tarama Doğa fotoğrafçılığına ilişkin tanım ve kavramlar Anlatım ve soru cevap yöntemi
3 Görsel ve yazılı kaynak tarama Doğa ve spor fotoğrafçılığının tarihsel gelişim süreci Anlatım ve soru cevap yöntemi
4 Görsel ve yazılı kaynak tarama Doğa ve spor fotoğrafçılığında uygulaması gereken kurallar Anlatım ve soru cevap yöntemi
5 Video izleme ve doğa fotoğrafları inceleme Doğa fotoğrafçılığı temel teknikleri Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi
6 Video izleme ve doğa fotoğrafları inceleme Doğa fotoğrafçılığı temel tekniklerini Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi
7 Video izleme ve spor fotoğrafları inceleme Spor fotoğrafçılığı temel teknikleri Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme ve spor fotoğrafları inceleme Spor fotoğrafçılığı temel teknikleri Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi
10 Doğa fotoğrafları inceleme Doğa fotoğrafçılığı uygulamaları Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışması
11 Spor organizasyonlarında fotoğraf çekimi gözlemleme Spor fotoğrafçılığı uygulamalar (spor organizasyonlarında) Anlatım ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışması
12 Video izleme Makro ışığa karşı çekim taktikleri Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi
13 Video izleme Düşük ışıkta ve uzak mesafeden çekim taktikleri Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi
14 Video izleme Spor organizasyonları fotoğraf çekimi uygulamaları Anlatım yöntemi, bireysel ve grup çalışması
15 Doğa ve spor fotoğrafları inceleme Doğada yürüyüş ve doğa fotoğrafı çekimi uygulamaları Anlatım yöntemi, bireysel ve grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yurtgezer, T. (2012). Doğa Fotoğrafçısının El Kitabı, Say Yayınları, İstanbul.
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, (2011). Gazetecilik, Spor Fotoğrafçılığı, Ankara.
Gardner, M. ve Wolfe, A. (2002). Doğada Fotoğrafçılık, Homer Yayınları, İstanbul.
Skinner, P. (2007). Sports Photography: How to Capture Action and Emotion, Allworth Press, New York.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
1
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
1
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
2
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
2
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
2
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
3
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
1
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
2
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
2
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0