TR EN

BOCCE I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY260 BOCCE I 5 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, bocce branşına özgü tekniklerini temel düzeyde uygulama becerisini kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Bocce branşının tarihsel gelişimi, Bocce branşına özgü temel kavramlar, Bocce oyun standartları, kuralları, saha ölçüleri ve çizgileri, Bocce branşında kullanılan atışlar, Bocce basit oyun sistemleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bocce ile ilgili temel kavramları açıklar.
Bocce ile ilgili uygulama ilkelerini açıklar.
Bocce oyun kurallarını açıklar ve uygular.
Bocce ile ilgili malzemeleri kullanır.
Bocce oyunu tekniklerini temel düzeyde uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme, Bocce branşının tarihsel gelişimi, Bocce branşına özgü temel kavramlar. Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
2 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Bocce branşında temel kavramlar olan Petank, Raffa, Volo kavramları Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
3 Konu ile ilgili makale okuma ve video izleme Bocce oyun standartları, kuralları, saha ölçüleri ve çizgileri Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
4 Görsel ve yazılı literatür tarama Bocce branşında kullanılan atışlar; duruş, tutuş, atış teknikleri uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
5 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Bocce basit oyun sistemleri; Raffa, Volo, Petank ve Çim Topu oyun sistemleri uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar
6 Video izleme Petank Geleneksel ve Petank Altın Nokta kavramları ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar
7 Video izleme Volo Geleneksel; Volo Röle, Volo Basamak, Volo Altın nokta, Volo Kombine teknikleri uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme ve yorumlama Ara sınav hazırlık çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar
10 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Petank branşında top atış tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve eşli çalışmalar
11 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Raffa branşında top atış tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
12 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Bocce branşında Vurma oyunu ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
13 Bocce müsabaka videoları izleme ve yorumlama Bocce branşında Yaklaşma oyunu ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar
14 Bocce müsabaka videoları izleme ve yorumlama Bocce branşında Çizgi oyunu ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar
15 Bocce müsabaka videoları izleme ve yorumlama Genel tekrar ve final sınavına hazırlık çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösteri yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Milli Eğitim Bkaknlığı Hayat Boyu ÖğrenmeGenel Müdürlüğü (2017). BOCCE Başlangıç Düzeyi Kurs Programı. Ankara.
Pagnoni, M. (2013). The Joy of Bocce,5 th Edition. Newsweek, USA.
Ellsworth, A. (2017). Bocce Ball Rules, Official Rules And Regulations for Competitive Bocce, SportCraft, USA
Bragaglia, A. (2007). The Bologna Open Clusters Chemical Evolution project (in short: BOCCE). INAF, Bologna

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
3
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
2
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
0
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
0
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
0
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
0
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
0
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
0
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
0
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0