Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY310 | BASKETBOL II | 6 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. FURKAN ENES UĞURLU-Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜR DOĞAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, basketbol sporuna ait savunma ve hücum sistemlerini uygulama, hücum ve savunma sistemlerindeki uygulamaları analiz etme ve rakip takımların sistemlerine karşı yeniden oyun düzeni kurma bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; basketbolda adam adama hücum sistemleri, basketbolda hızlı hücum sistemleri, basketbolda geçiş hücumu sistemleri, basketbolda temel savunma prensipleri, basketbolda adam adama savunma prensipleri, basketbolda alan savunması çeşitleri, basketbolda hücum ve savunma prensiplerinin 5x5 uygulanması ve hataların düzeltilmesi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Basketbolun tarihsel gelişimini anlatır (describe) (1) ve basketbol branşı ile ilgili temel kavramları açıklar |
Basketbol oyun ve müsabaka kurallarını tanır ve açıklar |
Basketbol temel tekniklerini doğru ve eksiksiz bir şekilde uygular |
Basketbol oyun tekniklerini temel düzeyde öğretir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Basketbolda hücum organizasyonundaki teknik unsurlardan; Koşular, yön ve buna bağlı olarak sürat değiştirmeler, Stoplar - Dönüşler(Pivot), Üç’lü tehdit pozisyonu | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Video İzleme | Basketbolda hücum organizasyonundaki teknik unsurlardan; Dribling, Pas, Şut tekniği(Bitiriş opsiyonları-Lay-up) | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar |
3 | Video İzleme | Basketbolda hücum organizasyonundaki teknik unsurlardan; Cut’lar (Topla buluşmak için yapılan hareketlenmeler), Perdeleme yapma ve kullanma | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar |
4 | Video İzleme | Basketbolda hücum organizasyonu – Spacing (düzgün ve dengeli yerleşim) | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar |
5 | Video İzleme | Basketbolda hücum organizasyonu – Motion offense (Hareketli hücum) | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar |
6 | Maç izleme ve yorumlama | Basketbolda hücum organizasyonu – Motion offense opsiyonları Pick and roll (ikili oyun) organizasyonu | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar |
7 | Video İzleme | Basketbolda hızlı hücum organizasyonu – Fast-Break organizasyonu | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Maç izleme ve yorumlama | Basketbolda savunma organizasyonundaki teknik unsurlardan;Stance (savunmada temel duruş pozisyonu), Slide (savunmada kayma adımı), Deny savunması (Aldırmama savunması), Ballhandler defence (Toplu oyuncu savunması) | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar |
10 | Video İzleme | Basketbolda savunma organizasyonundaki teknik unsurlardan; Box out (Boyalı bölge dışına çıkarma), Close out (Kapama), Jump to the ball (Top tarafına atla) | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar |
11 | Video İzleme | Basketbolda savunma organizasyonu – Man to man defense (adam adama savunma) | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar |
12 | Maç izleme ve yorumlama | Yardım savunmalarında rotasyonlar - Pick and roll defense opsiyonları | Anlatım Yöntemi ve Grup Çalışmaları |
13 | Maç izleme ve yorumlama | Basketbolda alan savunması organizasyonu – Zone defense ve yerleşim opsiyonları | Anlatım Yöntemi ve Grup Çalışmaları |
14 | Maç izleme ve yorumlama | Basketbolda hücum ve savunma sistemlerinin incelenmesi ve doğru prensiplerin 5X5 organizasyonda çizilerek anlatılması ve örneklendirilmesi | Anlatım Yöntemi ve Grup Çalışmaları |
15 | Maç izleme ve yorumlama | Basketbolda teknik ve taktiksel unsurların yer aldığı birim antrenmanın oluşturulması ve değerlendirilmesi | Anlatım Yöntemi ve Grup Çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
1.Sevim, Y. (2006). Basketbol: Teknik, Taktik, Antrenman. Nobel. Ankara. |
2.American Sport Education Program (2007). Coaching Youth Basketball. Human Kinetics Publishers, Champaign Illinois. |
3.Oliver, J. (2004). Basketball Fundamentals.Human Kinetics Publishers, Champaign Illinois. |
4.Rose, L.H. (2004). The BasketballHandbook. Human Kinetics Publishers, Champaign Illinois. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
|
3 | |||||
2 |
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
|
1 | |||||
2 |
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
|
3 | |||||
2 |
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
|
2 | |||||
3 |
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
|
2 | |||||
4 |
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
2 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
|
2 | |||||
2 |
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
|
2 | |||||
3 |
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |