TR EN

BASKETBOL II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY310 BASKETBOL II 6 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. FURKAN ENES UĞURLU-Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜR DOĞAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, basketbol sporuna ait savunma ve hücum sistemlerini uygulama, hücum ve savunma sistemlerindeki uygulamaları analiz etme ve rakip takımların sistemlerine karşı yeniden oyun düzeni kurma bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; basketbolda adam adama hücum sistemleri, basketbolda hızlı hücum sistemleri, basketbolda geçiş hücumu sistemleri, basketbolda temel savunma prensipleri, basketbolda adam adama savunma prensipleri, basketbolda alan savunması çeşitleri, basketbolda hücum ve savunma prensiplerinin 5x5 uygulanması ve hataların düzeltilmesi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Basketbolun tarihsel gelişimini anlatır (describe) (1) ve basketbol branşı ile ilgili temel kavramları açıklar
Basketbol oyun ve müsabaka kurallarını tanır ve açıklar
Basketbol temel tekniklerini doğru ve eksiksiz bir şekilde uygular
Basketbol oyun tekniklerini temel düzeyde öğretir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Basketbolda hücum organizasyonundaki teknik unsurlardan; Koşular, yön ve buna bağlı olarak sürat değiştirmeler, Stoplar - Dönüşler(Pivot), Üç’lü tehdit pozisyonu Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Video İzleme Basketbolda hücum organizasyonundaki teknik unsurlardan; Dribling, Pas, Şut tekniği(Bitiriş opsiyonları-Lay-up) Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar
3 Video İzleme Basketbolda hücum organizasyonundaki teknik unsurlardan; Cut’lar (Topla buluşmak için yapılan hareketlenmeler), Perdeleme yapma ve kullanma Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar
4 Video İzleme Basketbolda hücum organizasyonu – Spacing (düzgün ve dengeli yerleşim) Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar
5 Video İzleme Basketbolda hücum organizasyonu – Motion offense (Hareketli hücum) Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar
6 Maç izleme ve yorumlama Basketbolda hücum organizasyonu – Motion offense opsiyonları Pick and roll (ikili oyun) organizasyonu Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar
7 Video İzleme Basketbolda hızlı hücum organizasyonu – Fast-Break organizasyonu Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar
8 - ARA SINAV -
9 Maç izleme ve yorumlama Basketbolda savunma organizasyonundaki teknik unsurlardan;Stance (savunmada temel duruş pozisyonu), Slide (savunmada kayma adımı), Deny savunması (Aldırmama savunması), Ballhandler defence (Toplu oyuncu savunması) Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar
10 Video İzleme Basketbolda savunma organizasyonundaki teknik unsurlardan; Box out (Boyalı bölge dışına çıkarma), Close out (Kapama), Jump to the ball (Top tarafına atla) Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar
11 Video İzleme Basketbolda savunma organizasyonu – Man to man defense (adam adama savunma) Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, grup ve eşli çalışmalar
12 Maç izleme ve yorumlama Yardım savunmalarında rotasyonlar - Pick and roll defense opsiyonları Anlatım Yöntemi ve Grup Çalışmaları
13 Maç izleme ve yorumlama Basketbolda alan savunması organizasyonu – Zone defense ve yerleşim opsiyonları Anlatım Yöntemi ve Grup Çalışmaları
14 Maç izleme ve yorumlama Basketbolda hücum ve savunma sistemlerinin incelenmesi ve doğru prensiplerin 5X5 organizasyonda çizilerek anlatılması ve örneklendirilmesi Anlatım Yöntemi ve Grup Çalışmaları
15 Maç izleme ve yorumlama Basketbolda teknik ve taktiksel unsurların yer aldığı birim antrenmanın oluşturulması ve değerlendirilmesi Anlatım Yöntemi ve Grup Çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

1.Sevim, Y. (2006). Basketbol: Teknik, Taktik, Antrenman. Nobel. Ankara.
2.American Sport Education Program (2007). Coaching Youth Basketball. Human Kinetics Publishers, Champaign Illinois.
3.Oliver, J. (2004). Basketball Fundamentals.Human Kinetics Publishers, Champaign Illinois.
4.Rose, L.H. (2004). The BasketballHandbook. Human Kinetics Publishers, Champaign Illinois.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
3
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
1
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
3
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
2
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
2
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
2
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
2
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
2
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0