TR EN

RİTİM EĞİTİMİ VE DANS II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY425 RİTİM EĞİTİMİ VE DANS II 7 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere; müzik ve hareketlerin yapısına göre uygun kostümü belirleyebilme ve kendine özgü bir koreografi tasarlayabilme becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; ritim ve dans kavramları ile ilgili açıklamalar, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması, nota, ölçü ve tempo, tempo ile yürüyüşler, temel dans teknikleri (dans yürüyüşü, sıçrama, atlama, denge, dönüşler, galop vs.), vals, tango, salsa ve sirtaki dans adımlamaları ve koreografi çalışmaları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dansın dünyada ve Türkiye’deki kronolojik gelişimini açıklar.
Müziklerin yapısal farklılıklarını tartışır.
Müzik eşliğinde, grup halinde vücut hareketlerini senkronize bir şekilde uygular.
Farklı toplumların danslarını, kültürün özelliğine uygun tavır ve nitelikte uygular.
Müziklerin melodik yapısını analiz eder ve dans adımlarının ritmik yapılara uygunluğunu değerlendirir.
Müzik ve hareketlerin yapısına göre uygun kostümü belirler ve kendine özgü bir koreografi tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, dersle ilgili genel açıklamalar, Dansın Türkiye ve dünyadaki kronolojik gelişimi Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi
2 Farklı kültürlere ait müzikleri dinleme Müziklerin yapısal farklılıkları, farklı kültürlere ait müzik örnekleri ve melodik yapılarının analizi Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli ve grupla çalışma yöntemi
3 Farklı müzik yapılarına göre vücut bölümlerini ritmik olarak hareket ettirme alıştırmaları Müzik eşliğinde vücut hareketlerinin senkronik olarak uygulama alıştırmaları, kompozisyon oluşturma çalışmaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
4 Farklı müzik yapılarına göre vücut bölümlerini ritmik olarak hareket ettirme alıştırmaları Müzik eşliğinde vücut hareketlerinin senkronik olarak uygulama alıştırmaları, kompozisyon oluşturma çalışmaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
5 Video izleme Hareket gruplarını birleştirerek senkronize kompozisyon oluşturma uygulamaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Dans koreografileri ile ilgili video izleme Hareket gruplarını birleştirerek koreografi oluşturma uygulamaları Gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Koreografi çizme alıştırmaları Müzik eşliğinde koreografi uygulamaları Gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Koreografi uygulama alıştırmaları Ara sınav hazırlık çalışmaları Grup çalışması ve tekrar yöntemi
10 Video izleme Vals dansına özgü ileri seviyede adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde koreografi uygulamaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
11 Video izleme Salsa dansına özgü ileri seviyede adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde koreografi uygulamaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
12 Video izleme Tango dansına özgü ileri seviyede adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde koreografi uygulamaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
13 Video izleme Sirtaki dansına özgü ileri seviyede adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde koreografi uygulamaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
14 Video izleme ve Koreografi çizme alıştırmaları Türk halk danslarından “Harmandalı oyunu” adımlama çalışmaları ve müzik eşliğinde koreografi uygulamaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
15 Koreografi uygulama alıştırmaları Final sınavına hazırlık çalışmaları Uygulamalı grup çalışması ve tekrar yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Anlıatamer, F. ve Bilgin, S. (2001). Ritim Eğitimi ve Harekete Eşlik. Arya Matbaacılık, İstanbul.
John Bennet, P. ve Riemer, C. (2006). Rhythmic Activities and Dance. Human Kinetics.
Kaplan, R. (2002). Rhythmic Training for Dancers. Human Kinetics.
Blume, M. (2013). Acrobatics For Children & Teenagers. Meyer Sports, USA.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
1
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
1
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
3
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
2
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
1
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
2
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
1
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
1
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
1
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0