TR EN

RİTMİK CİMNASTİK II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY427 RİTMİK CİMNASTİK II 7 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, ritmik cimnastik aletleri ile koreografi uygulayabilme, branşa özgü hareket analizi yapabilme, farklı teknik hareketlerden kombinasyonlar oluşturabilme ve küçükler kategorisi için seriler hazırlayabilme bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; ritmik cimnastik branşına özgü müsabaka kuralları, vücut hareketlerinin sınıflandırılması, özel antrenman yöntemleri, branşa özel ısınma yöntemleri, sıçrama çalışmaları, denge ve koordinasyon çalışmaları, kuvvet çalışmaları, esneklik çalışmaları, ip teknikleri ve ip aleti ile koreografi çalışmaları, çember teknikleri ve çember aleti ile koreografi çalışmaları, pivot çalışmaları, müzik bilgisi, ritim çalışmaları ve koreografi çalışmaları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ritmik cimnastik branşı ile ilgili temel bilgileri açıklar.
Ritmik cimnastik branşına ait kuralları açıklar ve uygular.
Branşa özgü temel teknikleri ileri düzeyde uygular.
Branşa özgü temel teknikleri öğretir.
Hareketleri, branşa özgü teknikleri ifade eden sembollerle gösterir.
Ritmik cimnastik aletleri ile koreografi uygular.
Branşa özgü hareket analizi yapar.
Farklı teknik hareketlerden kombinasyonlar oluştur (create) ve küçükler kategorisi için seriler hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme Anlatım ve Soru Cevap yöntemi
2 Müsabaka izleme Ritmik Cimnastik branşına özgü müsabaka kuralları Anlatım, Soru-Cevap ve gösteri yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Cimnastik branşına özgü hareketlerin sınıflandırılması Anlatım, Soru-Cevap ve gösteri yöntemi
4 Örnek antrenman programlarının incelenmesi Branşa özel antrenman yöntemleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları
5 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma, video izleme Branşa özel ısınma yöntemleri ve uygulama çalışmaları Anlatım ve soru cevap yöntemi, eşli çalışmalar
6 Video izleme Sıçrama tekniği ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar
7 Video izleme Ritmik Cimnastik branşında denge ve koordinasyon ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışmaları
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme ve yorumlama Branşa özel kuvvet antrenmanları ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı grup çalışmaları
10 Video izleme İp aleti teknikleri, ip aleti ile koreografi uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar
11 Video izleme Çember aleti teknikleri ve çember aleti uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar
12 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Top, labut ve kurdele aleti teknikleri ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar
13 Video izleme Bale tekniklerine özgü uygulama çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar
14 Video izleme Müzik bilgisi ve gelişmiş ritim çalışmaları Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı grup çalışmaları
15 Örnek koreografilerin incelenmesi Koreografi çalışmaları Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel çalışmalar ve uygulamalı grup çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Trost, A. ve Kravetsky, V. (2013). Greatest Rhythmic Gymnasts. A&V, Russian
Blume, M. (2013). Acrobatics For Children & Teenagers. Meyer Sports, USA
Gymnastics New Zealand, https://www.gymnasticsnz.com/rhythmic-gymnastics/
Türkiye Jimnastik Federasyonu, https://www.tcf.gov.tr/AEROBIK-CIMNASTIK/KURALLAR.html

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
1
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
1
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
3
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
2
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
1
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
2
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
1
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
1
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
1
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 3 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0