TR EN

GÜREŞ III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY404 GÜREŞ III 8 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, güreş sporuna özgü farklı tekniklerin kontra ve savunma becerilerini geliştirmeye yönelik, temel seviyede antrenman planı hazırlayabilecek bilgi ve beceri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Türk ve Dünya güreş tarihinde yer alan başarılı sporcular, farklı tekniklere yönelik kontra ve savunma, kontra ve savunma tekniklerine özgü özel öğretim yöntemleri ve güreş sporundaki çeşitli teknik becerileri geliştirmeye yönelik temel seviye antrenman programı hazırlama konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Geleneksel güreş türlerini açıklar.
Güreş sporuna özgü farklı tekniklerin özel öğretim yöntemlerini açıklar.
Güreş sporuna özgü savunma ve kontra tekniklerine yönelik alıştırmalar yapar.
Güreş sporuna özgü farklı teknikleri eşli çalışmalarda uygular.
Güreş sporundaki çeşitli tekniklerin hareket analizini yapar.
Güreş sporundaki çeşitli teknik becerileri geliştirmeye yönelik antrenman programı hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dünya ve Türk destanlarında güreş Dünyada geleneksel güreş türleri, ve Türk ve Dünya güreş tarihinde yer alan ünlü isimler. Anlatım ve gösteri yöntemi
2 Video izleme Kol çekip bastırma kontrası teknikleri ve kütük yuvarlama tekniğinin pasif savunması Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
3 Video izleme Burgu, kapan, bravle tekniklerinin uygulaması ve pasif savunma uygulamaları Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
4 Video izleme ve yorumlama Kontra tekniği, çırpma tekniği ve pasif savunma alıştırmaları Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
5 Video izleme ve yorumlama Danabağı tekniği, tek ve çift kıle tekniği ve pasif savunma alıştırmaları Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Müsabaka izleme ve yorumlama Tek kol tekniği, Kafa kol tekniği, yer tekniği, ayak kilidi tekniği ve pasif savunma alıştırmaları Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Müsabaka izleme ve yorumlama Bel kündesi, ayak kündesi kontrası ve savunma alıştırmaları Anlatım, gösteri, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Müsabaka izleme ve yorumlama Sarma tekniği, Çipe tekniği, çangal tekniği ve savunma alıştırmaları Grup çalışması, eşli çalışmalar ve tekrar yöntemi
10 Müsabaka izleme ve yorumlama El ense, boyunduruk, kravat teknikleri kontrası ve savunma çalışmaları Anlatım, gösteri ve eşli çalışma yöntemi
11 Müsabaka izleme ve yorumlama Tek salto tekniği, bele girip devirme tekniği, dış kol duruşundan devirme tekniği kontrası savunma alıştırmaları Anlatım, eşli çalışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
12 Görsel ve yazılı literatür tarama Kontra ve savunma tekniklerine özgü özel öğretim yöntemleri uygulamaları Anlatım, eşli çalışma, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
13 Görsel ve yazılı literatür tarama Kontra ve savunma tekniklerine özgü özel öğretim yöntemleri örnek alıştırmalar Anlatım, eşli çalışma, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
14 Mevcut antrenman programlarını inceleme Güreş sporundaki çeşitli teknik becerileri geliştirmeye yönelik, temel seviyede antrenman programı hazırlama alıştırmaları Anlatım, eşli çalışma, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
15 Mevcut antrenman programlarını inceleme ve müsabaka izleme Final sınavına hazırlık çalışmaları Uygulamalı grup çalışması, eşli çalışmalar ve tekrar yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Pehlivan, D. A. (1984) Çağdaş Güreş Teknikleri, B.T. Genel Müdürlüğü Güreş Federasyonu Ankara
Uzunca, G. (2013). Serbest Güreş Teknikleri, Özel Matbaacılık Ankara
Açak, M. (2001). Güreş Öğreniyorum, Kubbe Yayıncılık Malatya
Cejudo, H., Willenbrock P.J. (2012). Wrestling For Dummies, John Wiley & Sons, New Jersey, US
Erdem, H. (2013). Doğuşundan Günümüze Kırkpınar, Dahi Yayıncılık Ataşehir/İstanbul

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0