Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY352 | REKREASYON PAZARLAMASI VE SPONSORLUK | 6 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. HALİS EGEMEN MERDAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, rekreasyonda pazarlama yöntemlerini kullanabilme ve rekreasyon alanına yönelik sponsorluk dosyası hazırlama bilgisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Pazarlama ve rekreasyon pazarlaması, rekreasyonun ticarileşmesi, markalaşma ve değişen rekreasyon katılımcısı profili, rekreasyon endüstrisinde ürün ve pazar gelişimi, medya ve sponsorluk hizmetleri, rekreasyonel turizm pazarlaması, rekreasyon pazarlaması ve sponsorluğunda temel problemler ve çözüm önerilerini kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Pazarlama ve rekreasyon pazarlamasına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Rekreasyonun ekonomik değer kazanma ve ticarileşme sürecini açıklar. |
Teknolojinin ve medyanın, rekreasyon pazarına etkilerini açıklar. |
Rekreasyon alanındaki sponsorluk türlerini açıklar. |
Rekreasyonda pazarlama yöntemlerini açıklar ve ihtiyaç durumunda bu yöntemleri kullanır. |
Rekreasyon alanına yönelik sponsorluk dosyası hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Pazarlama ve rekreasyon pazarlamasına ilişkin kavramlar ve Pazarlamanın önemi. | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili makale özeti çıkarma | Pazarlama anlayışındaki değişim ve gelişmelerin incelenmesi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Rekreasyonun ekonomik değer kazanması ve ticarileşme süreci, öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
4 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Rekreasyon endüstrisinde ürün ve pazar gelişimi, öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
5 | Konuyla ilgili makale okuma | Rekreasyon pazar araştırması ve cazip pazar fırsatlarının analizi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Markalaşma ve değişen rekreasyon katılımcısı profile, öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
7 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Teknolojinin ve medyanın, rekreasyon pazarına etkileri, öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Pazarlama yöntemlerine ilişkin uygulama örneklerini inceleme | Rekreasyon hizmet pazarlaması ve pazarlama yöntemlerine ilişkin uygulama örneklerinin incelenmesi | Gösteri, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
10 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Rekreasyon pazarlamasında küreselleşme ve uluslararası etkileşim, öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
11 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Medya ve sponsorluk hizmetleri, öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
12 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Rekreasyonel turizm pazarlaması ve öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
13 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Rekreasyon pazarlamasında profesyonel hizmetler ve ürünler, öğrenci sunumları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
14 | Video, dergi ve gazete haberleri okuma | Rekreasyon pazarlamasında gönüllülük ve sosyal etkileşimin rolü | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 | Konuyla ilgili makale okuma | Rekreasyon pazarlaması ve sponsorluğunda temel problemler ve çözüm önerileri | Soru-cevap ve tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Argan, M. ve Katırcı, H. (2008). Spor Pazarlaması. Nobel Yayın, Ankara |
Bridgewater, S. (2012). Futbol Markaları. Brandage Yayınları, İstanbul |
Kotler, P. (2005). A’dan Z’ye Pazarlama. MediaCat Yayınları, İstanbul |
Yükselen, C. (2011). Pazarlama Araştırmaları. Detay Yayıncılık, Ankara |
Beech, J. ve Chanwick, S. (2007). The Marketing of Sport. Prentice Hall, Edinburg |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
|
3 | |||||
2 |
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
|
2 | |||||
2 |
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
|
3 | |||||
2 |
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
|
3 | |||||
3 |
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
|
2 | |||||
4 |
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
3 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
|
2 | |||||
2 |
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
|
4 | |||||
3 |
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |