TR EN

REKREASYON PAZARLAMASI VE SPONSORLUK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY352 REKREASYON PAZARLAMASI VE SPONSORLUK 6 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. HALİS EGEMEN MERDAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, rekreasyonda pazarlama yöntemlerini kullanabilme ve rekreasyon alanına yönelik sponsorluk dosyası hazırlama bilgisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Pazarlama ve rekreasyon pazarlaması, rekreasyonun ticarileşmesi, markalaşma ve değişen rekreasyon katılımcısı profili, rekreasyon endüstrisinde ürün ve pazar gelişimi, medya ve sponsorluk hizmetleri, rekreasyonel turizm pazarlaması, rekreasyon pazarlaması ve sponsorluğunda temel problemler ve çözüm önerilerini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Pazarlama ve rekreasyon pazarlamasına ilişkin temel kavramları tanımlar.
Rekreasyonun ekonomik değer kazanma ve ticarileşme sürecini açıklar.
Teknolojinin ve medyanın, rekreasyon pazarına etkilerini açıklar.
Rekreasyon alanındaki sponsorluk türlerini açıklar.
Rekreasyonda pazarlama yöntemlerini açıklar ve ihtiyaç durumunda bu yöntemleri kullanır.
Rekreasyon alanına yönelik sponsorluk dosyası hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Pazarlama ve rekreasyon pazarlamasına ilişkin kavramlar ve Pazarlamanın önemi. Anlatım ve soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili makale özeti çıkarma Pazarlama anlayışındaki değişim ve gelişmelerin incelenmesi Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Literatür taraması ve sunum hazırlama Rekreasyonun ekonomik değer kazanması ve ticarileşme süreci, öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
4 Literatür taraması ve sunum hazırlama Rekreasyon endüstrisinde ürün ve pazar gelişimi, öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
5 Konuyla ilgili makale okuma Rekreasyon pazar araştırması ve cazip pazar fırsatlarının analizi Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Literatür taraması ve sunum hazırlama Markalaşma ve değişen rekreasyon katılımcısı profile, öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
7 Literatür taraması ve sunum hazırlama Teknolojinin ve medyanın, rekreasyon pazarına etkileri, öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Pazarlama yöntemlerine ilişkin uygulama örneklerini inceleme Rekreasyon hizmet pazarlaması ve pazarlama yöntemlerine ilişkin uygulama örneklerinin incelenmesi Gösteri, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
10 Literatür taraması ve sunum hazırlama Rekreasyon pazarlamasında küreselleşme ve uluslararası etkileşim, öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
11 Literatür taraması ve sunum hazırlama Medya ve sponsorluk hizmetleri, öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
12 Literatür taraması ve sunum hazırlama Rekreasyonel turizm pazarlaması ve öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı grup çalışması
13 Literatür taraması ve sunum hazırlama Rekreasyon pazarlamasında profesyonel hizmetler ve ürünler, öğrenci sunumları Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, uygulamalı grup çalışması
14 Video, dergi ve gazete haberleri okuma Rekreasyon pazarlamasında gönüllülük ve sosyal etkileşimin rolü Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Konuyla ilgili makale okuma Rekreasyon pazarlaması ve sponsorluğunda temel problemler ve çözüm önerileri Soru-cevap ve tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Argan, M. ve Katırcı, H. (2008). Spor Pazarlaması. Nobel Yayın, Ankara
Bridgewater, S. (2012). Futbol Markaları. Brandage Yayınları, İstanbul
Kotler, P. (2005). A’dan Z’ye Pazarlama. MediaCat Yayınları, İstanbul
Yükselen, C. (2011). Pazarlama Araştırmaları. Detay Yayıncılık, Ankara
Beech, J. ve Chanwick, S. (2007). The Marketing of Sport. Prentice Hall, Edinburg

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
3
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
2
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
3
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
3
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
2
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
4
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
3
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
2
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
4
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0