TR EN

RİTİM EĞİTİMİ VE DANS I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY235 RİTİM EĞİTİMİ VE DANS I 3 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere; müziğin türüne göre hareket becerilerini kullanarak, dans kompozisyonları uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; ritim ve dans kavramları ile ilgili açıklamalar, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması, nota, ölçü ve tempo, tempo ile yürüyüşler, temel dans teknikleri (dans yürüyüşü, sıçrama, atlama, denge, dönüşler, galop vs.), vals, tango, salsa ve sirtaki dans adımlamaları ve koreografi çalışmaları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ritim ve dans ile ilgili kavramları tanımlar.
Ritim ve dansın tarihsel gelişim sürecini açıklar.
Ritim ve ritim çeşitleri ile ilgili kavramları yorumlar.
Ritim eşliğinde dansın temel adım tekniklerini uygular.
Belli bir ritim eşliğinde vücut parçalarını içeren alıştırmaları istenilen nitelikte uygular.
Müziğin türüne göre hareket becerilerini kullanarak, dans kompozisyonlarını uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, Ritim ve dans kavramları ile ilgili açıklamalar, Dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi ve tartışma yöntemi
2 Video izleme, konu ile ilgili kitap bölümü okuma Nota ve ölçü, tam nota, yarım nota ve çeyrek notanın analizi, temponun tanımlanması, tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formlarına yönelik alıştırmalar Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli ve grupla çalışma yöntemi
3 Video izleme Müziğe uygun adımlamalar eşliğinde kol pozisyonları, kol dalgalanmaları ve fırçalama hareketleri ile ilgili alıştırmalar Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
4 Video izleme Tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formları ile ilgili alıştırmalar Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
5 Video izleme ve temel dans adımlamaları ile ilgili alıştırmalar Temel dans teknikleri (dans yürüyüşü, sıçrama, atlama, denge, dönüşler, galop vs.) Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Dans koreografileri ile ilgili video izleme Hareket gruplarını birleştirerek koreografi oluşturma uygulamaları Gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Koreografi çizme alıştırmaları Müzik eşliğinde koreografi uygulamaları Gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Koreografi uygulama alıştırmaları Ara sınav hazırlık çalışmaları Grup çalışması ve tekrar yöntemi
10 Video izleme Vals dansına özgü temel adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde uygulamalar Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
11 Video izleme Salsa dansına özgü temel adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde uygulamalar Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
12 Video izleme Tango dansına özgü temel adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde uygulamalar Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
13 Video izleme Sirtaki dansına özgü temel adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde uygulamalar Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı eşli çalışma yöntemi
14 Video izleme ve Koreografi çizme alıştırmaları Vals, salsa, tango ve sirtaki danslarının müzik eşliğinde koreografi çalışmaları Anlatım yöntemi, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
15 Koreografi uygulama alıştırmaları Final sınavına hazırlık çalışmaları Uygulamalı grup çalışması ve tekrar yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Anlıatamer, F. ve Bilgin, S. (2001). Ritim Eğitimi ve Harekete Eşlik. Arya Matbaacılık, İstanbul.
John Bennet, P. ve Riemer, C. (2006). Rhythmic Activities and Dance. Human Kinetics.
Kaplan, R. (2002). Rhythmic Training for Dancers. Human Kinetics.
Blume, M. (2013). Acrobatics For Children & Teenagers. Meyer Sports, USA.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
1
2
Spor yönetim biliminin kuramlarını açıklar.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor örgütlerine ilişkin mevzuatları yorumlar.
0
2
Yönetim fonksiyonunu oluşturan temel bileşenler çerçevesinde edindiği bilgi birikimi ile spor organizasyonlarının ve spor örgütlerinin işleyişini tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kamu, özel ve sivil toplum kuruluşlarının bünyesinde yer alan spor örgütlerine ait faaliyetleri inceler ve bu faaliyetlere ilişkin insan kaynakları, pazarlama ve finansal ihtiyaçları belirler
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor işletmeciliği alanında; spor organizasyonunun finansal, pazarlama ve yönetsel karar alma süreçlerinde, olası problemlerin çözümüne yönelik eğitim, yönetim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
1
2
Spor örgütlerinin yönetsel süreçlerini etkileyen çevresel faktörleri analiz eder.
1
3
Spor örgütlerindeki personel ve süreç yönetimine ilişkin güncel uygulamalara ait değerlendirme sonuçlarını; bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
1
4
Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını düzenleyen ve yürüten kamu kurum ve kuruluşlarının; yönetim süreci ve yapısının boyutlarını analiz eder.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek; proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor yöneticiliği mesleğinin gerekliliği olan yönetme becerilerini farklı yönetsel yetkinlikler çerçevesinde geliştirmeye açık ve ilgili olur.
1
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
3
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; spor yöneticiliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
1
2
Spor işletmelerinin yönetim süreçlerinde ortaya çıkabilecek olası sorunları etik değerler çerçevesinde çözümler.
1
3
Spor yöneticiliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü, sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar tasarlar.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0